Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΤΗ ΧΙΟΥ ΤΗΣ Ν.Δ. κ.ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ


Δευτέρα, 2
8.6.2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

O Βουλευτής Ν. Χίου της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας την Παρασκευή, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση της υπ’ αρ. : 40/28/28.5.2010 Επίκαιρης Επερώτησης είκοσι πέντε Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με την εξυγίανση του ΟΣΕ, τόνισε:

« Κύριε Υπουργέ,

Σε συνθήκες απελευθέρωσης των μεταφορών, ο απαρχαιωμένος ΟΣΕ δεν μπορεί να έχει καμία τύχη. Αντίθετα, υπονομεύει και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό που επιχειρείται με κοινοτικά κονδύλια, αλλά και τον όποιο οργανωτικό εκσυγχρονισμό που έχει ανάγκη ο σιδηρόδρομος.

Εμείς, στην αρχή, με τη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος ομίλου με θυγατρικές και στη συνέχεια, με την αναδιάρθρωση του σχήματος αυτού μέσω συγχωνεύσεων, επιχειρήσαμε να κάνουμε και τον διαχωρισμό -όπως επιτάσσει η Οδηγία- αλλά και να βάλουμε τα θεμέλια, έτσι ώστε να προχωρήσει ο οργανωτικός εκσυγχρονισμός.

Πρώτα απ’ όλα, ανεξαρτητοποιήσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως αυτοτελή Δ.Ε.Κ.Ο. του Ελληνικού Δημοσίου και δεύτερον, ενισχύσαμε περαιτέρω την ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να μπορεί να αναλάβει και επιπλέον έργο, γιατί έχει την εμπειρία. Παράλληλα, διαπραγματευθήκαμε με σοβαρότητα, με την Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω σε τρεις άξονες: Πρώτον, η ΕΡΓΟΣΕ να κατασκευάζει όλα τα έργα, συγχρηματοδοτούμενα και μη. Δεύτερον, να μεταφερθούν αρμοδιότητες συντήρησης και λειτουργίας από την ΕΔΙΣΥ – ΟΣΕ, σε μια νέα Γενική Διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή, από το σιδηροδρομικό παρελθόν στο σιδηροδρομικό μέλλον. Και τρίτον, να αξιοποιήσουμε την ακίνητη περιουσία απορροφώντας τη ΓΑΙΟΣΕ, σε μια ακόμη νέα Γενική Διεύθυνση της ΕΡΓΟΣΕ με χρήση ΣΔΙΤ και άλλων νέων σύγχρονων χρηματοοικονομικών εργαλείων. Με αυτό τον τρόπο, θέλαμε σταδιακά έως το 2015, να μεταφέρουμε από τον γερασμένο και προβληματικό ΟΣΕ στην ΕΡΓΟΣΕ νέες αρμοδιότητες. Ήταν, ο μόνος τρόπος να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό, κανονιστικό πλαίσιο: δηλαδή, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση, αυτοματοποίηση.

Εκείνο, που αφήσαμε σε εκκρεμότητα ήταν στην ουσία, μία διαπραγμάτευση που είχε γίνει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να μεταβιβασθεί όλο το τροχαίο υλικό στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με πολύ ευνοϊκούς όρους. Θα μας πείτε βέβαια πώς εξελίχθηκε το θέμα επί των ημερών σας.

Αυτό το πλαίσιο, κύριε Υπουργέ, δεν μπορεί να κτισθεί μέσα στο σημερινό ΟΣΕ. Εσείς –απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι, χωρίς να ξέρετε τί θέλετε- αμφισβητήσατε αυτή την προσπάθεια εξαφανιστήκατε –απ’ ό,τι πληροφορούμαι- από τις Βρυξέλλες, ανοίξατε δε διάλογο με τους συνδικαλιστές που θέλουν τα πάντα πίσω στον ΟΣΕ, επικαλούμενοι ότι ο ΟΣΕ έχει την εμπειρία συντήρησης και λειτουργίας, που δεν έχει η ΕΡΓΟΣΕ.

Και, εγώ ρωτώ και θέλω μία απάντηση: Τί είναι πιο εύκολο: Να αποκτήσει εμπειρία συντήρησης και λειτουργίας η ΕΡΓΟΣΕ ή να περάσει ο ΟΣΕ στη νέα εποχή; Οι μεν Βρυξέλλες θα τα ερμηνεύσουν αυτά ως υπαναχώρηση. Οπότε βοήθειά σας και αλλοίμονο μας, γιατί έχουμε δει με ποιον τρόπο διαπραγματεύεσθε! Οι δε συνδικαλιστές και το κατεστημένο του ΟΣΕ θα ικανοποιηθούν.

Για να μιλήσω σε σιδηροδρομική διάλεκτο, έχω την εντύπωση ότι από τα φωτοσήματα, την τηλεδιοίκηση και το λογισμικό εσείς θέλετε να επιστρέψετε στους κλειδούχους, τους σταθμάρχες και τη σφυρίχτρα! Αυτή η νοοτροπία δεν αλλάζει και θα σας θυμίσω ένα παράδειγμα. Θέλατε, όταν κατασκευάστηκε το μετρό να μεταφέρετε τη λειτουργία του στον ΗΣΑΠ, σε μία εταιρεία δηλαδή, που έχει οργάνωση και τεχνολογία εκατό ετών. Με δυο λόγια, από πεζικάριος αεροπόρος δεν γίνεσαι! Και αυτό ισχύει και στο σιδηρόδρομο.

Θέλω να σας ρωτήσω, κύριε Υπουργέ: θυμάστε σε ποια κατάσταση ήταν το σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων που μας αφήσατε το 2004; Θα σας δώσω δύο παραδείγματα για το σιδηρόδρομο για να το θυμηθείτε και εσείς και όλοι οι συνάδελφοι.

Τη σήραγγα Καλλιδρόμου, όπου με την αρχική σύμβαση υλοποιήθηκε μόνο το 25% του έργου που είχε αρχικά ανατεθεί και τη διπλή γραμμή Τιθορέα–Λιανοκλάδι. Θυμάστε πόσους κοινοτικούς πόρους αναγκαστήκαμε να επιστρέψουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Η πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή –και το λέω για όλους του συναδέλφους- εφήρμοσε αναστολή πληρωμών στην Ελλάδα ήταν το 2003 για έργα σιδηροδρόμων. Μην εγκλωβίσετε το σιδηροδρομικό μέλλον της χώρας. Ευχαριστώ πολύ ».