Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Δελτίο Τύπου της Δ.Α.Π-Ν.Δ.Φ.Κ.: με αφορμή την κατάθεση του σχεδίου διαβούλευσης για την Παιδεία.


Εκτός τόπου και χρόνου. Μόνο αυτή η έκφραση έρχεται στο μυαλό των ελλήνων φοιτητών ακούγοντας τα όσα πρότεινε η Υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου στην 65η Σύνοδο Πρυτάνεων και παρατηρώντας τα όσα αναφέρει το κείμενο διαβούλευσης για την Παιδεία.

Είναι πλέον σε όλους μας σαφές πως η Υπουργός για ακόμη μια φορά δεν είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε καμία ουσιαστική αλλαγή στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση. Φυγομαχεί αποφεύγοντας συστηματικά την τριβή με τα πραγματικά προβλήματα και δεν προτείνει λύσεις σε ζωτικά ζητήματα που διαχρονικά αποτελούν παθογένειες στα ελληνικά Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Την κα. Διαμαντοπούλου δεν την απασχολεί ούτε η σημερινή κατάσταση στο ζήτημα του Ασύλου, ούτε η ετήσια μετανάστευση 25,000 νέων στο εξωτερικό προκειμένου να σπουδάσουν, ούτε οι ελλείψεις σε υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό. Και φυσικά ευθυγραμμισμένη πλήρως στις επιταγές της Κυβέρνησης του Μνημονίου, δεν κάνει ουδεμία αναφορά για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία και ενίσχυση των κονδυλίων για την έρευνα. Όλες οι δηλώσεις και τα μεγάλα λόγια αποδείχτηκαν εν τέλει επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και ουσιαστικά η Υπουργός αφήνει τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ να αργοπεθαίνουν. Σκοπίμως απαξιώνει τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ενώ σε κάθε σημείο του σχεδίου της φαίνεται ξεκάθαρα η πρόθεση για εξάρτηση της εθνικής ανώτατης εκπαίδευσης από ξένους παράγοντες.

Το μοναδικό σίγουρο γεγονός από τα όσα προέκυψαν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων είναι πως η Κυβέρνηση του Μνημονίου και η κα. Διαμαντοπούλου προσωπικά οδηγούν στην διάλυση της Εθνικής Παιδείας. Κανείς άλλωστε δεν μπορεί να ξεχάσει τη θέση της για υιοθέτηση της αγγλικής ως επίσημης γλώσσας του Κράτους στο παρελθόν. Όμως, με προτάσεις όπως η επιλογή Πρυτάνεων μέσα από διεθνείς διαγωνισμούς, ξένους καθηγητές και εξωτερικά μέλη στη διοίκηση που ουδεμία σχέση θα έχουν με το Ίδρυμα και την ελληνική πραγματικότητα παρεμβαίνει και στο αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων. Γεγονός που θα καταντήσει τα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ως άλλη μία κρατικοδίαιτη απαξιωμένη ΔΕΚΟ που θα παράγει πτυχία χωρίς αντίκρισμα.

Μέσα σ’ αυτή την κατάσταση το βάρος πέφτει πλέον σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα. Αφού ο διάλογος της Υπουργού είναι απλά και μόνο για τα μάτια του κόσμου, ήρθε η ώρα να βγούμε μπροστά και να πάρουμε τις τύχες στα χέρια μας. Ήρθε η ώρα που ακαδημαϊκοί, φοιτητές, ερευνητές και εργαζόμενοι πρέπει να καθίσουμε σε ένα κοινό τραπέζι και να διαμορφώσουμε το Πανεπιστήμιο του Αύριο. Και το πρώτο βήμα πρέπει να γίνει από εμάς που το μέλλον μας βρίσκεται σήμερα, περισσότερο από ποτέ, υπό αμφισβήτηση.Εκτός τόπου και χρόνου. Μόνο αυτή η έκφραση έρχεται στο μυαλό των ελλήνων φοιτητών ακούγοντας τα όσα πρότεινε η Υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου στην 65η Σύνοδο Πρυτάνεων και παρατηρώντας τα όσα αναφέρει το κείμενο διαβούλευσης για την Παιδεία.

Είναι πλέον σε όλους μας σαφές πως η Υπουργός για ακόμη μια φορά δεν είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε καμία ουσιαστική αλλαγή στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση. Φυγομαχεί αποφεύγοντας συστηματικά την τριβή με τα πραγματικά προβλήματα και δεν προτείνει λύσεις σε ζωτικά ζητήματα που διαχρονικά αποτελούν παθογένειες στα ελληνικά Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.



Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ καλούμε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους της χώρας να προχωρήσουν άμεσα σε Διοικητικά Συμβούλια ώστε να ορίσουν αντιπροσώπους προκειμένου να προχωρήσουμε σε Πανσπουδαστικό Συνέδριο και ανασύσταση της ΕΦΕΕ.

Μόνοι ενωμένοι οι φοιτητές θα μπορέσουμε να δώσουμε την απάντηση μας σ' αυτούς που απαξιώνουν να ασχοληθούν με τα ζωτικά προβλήματα του Ελληνικού Πανεπιστημίου αλλά αντίθετα εκμεταλλεύονται τη δημοσιότητα που δίνει ο χώρος της Παιδείας για να παίξουν τα ψηφοθηρικά τους παιχνίδια.

Είναι καιρός να στείλουμε αδιάβαστους αυτούς που δεν έχουν μελετήσει τα μαθήματα που διδάσκει η "Ιστορία’’ διαχρονικά.

ΔΑΠ – ΝΔΦΚ

Δύναμη ευθύνης – προοπτική ελπίδας


Στην πρώτη γραμμή η ΚΝΕ Χίου

Στην πρώτη γραμμή βρέθηκαν οι ΚΝίτες και οι ΚΝίτισσες στη βοήθεια για την αποκατάσταση των ζημιών στο νησί μας. Με περίσσειο μεράκι και κομμουνιστική αλληλεγγύη βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, κοντά και σε σχολείο που πλημμύρισαν κάποιες αίθουσές του, δείχνοντας έμπρακτα τι σημαίνει οργάνωση σε καιρούς όπου ο λαός είναι επιτακτική ανάγκη να πάρει στα χέρια του την κατάσταση μαζί με το ΚΚΕ, το ΠΑΜΕ, το ΜΑΣ, τη Λαϊκή Συσπείρωση, στην πάλη για την αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων προς όφελος των εργαζομένων ώστε να ανοίγει ο δρόμος της δικής του εξουσίας. Η ΚΝΕ αποδεικνύει πως υπάρχουν οι πρωτοπόρες εκείνες δυνάμεις που μπορεί να εμπιστευτεί η νεολαία και λαός μας.

Αναβρασμός στην Παιδεία

Του ΦΩΤΗ ΝΑΚΟΥ (http://www.adesmeytos.gr)

Σκηνικό πόλωσης κυριαρχεί στην παιδεία, λόγω των προτεινόμενων κυβερνητικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που σύμφωνα με τους πρυτάνεις χαρακτηρίζονται ακόμα και αντισυνταγματικές. Ενδεικτικό είναι ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου έκανε λόγο για εξαντλητικό διάλογο προσπαθώντας να μετριάσει τις αντιδράσεις πρυτάνεων για τη συμμετοχή εξωπανεπιστημιακών στα συμβούλια διοίκηση των πανεπιστημίων.

Επιφυλακτικοί οι πρυτάνεις
Με ιδιαίτερη επιφύλαξη αντιμετωπίζει όμως η σύνοδος των Πρυτάνεων το κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου σχετικά με τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο κατατέθηκε το Σάββατο (23/10) από το υπουργείο Παιδείας, καθώς «εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας σε προτεινόμενες θέσεις», σύμφωνα με ψήφισμά της.
Στο ψήφισμα προστίθεται ότι η σύνοδος αποκρούει φαινόμενα συκοφάντησης του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου που κλιμακώνονται καθημερινά και διαμορφώνουν συνθήκες απαξίωσής του. «Λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά σημεία της μεταρρύθμισης που προκύπτουν από τις μέχρι σήμερα προτάσεις, η σύνοδος δεσμεύεται να επεξεργαστεί για να καταθέσει στο προσεχές διάστημα ολοκληρωμένη πρόταση που θα αφορά την ανασυγκρότηση του πανεπιστημίου, με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας», τονίζεται, όμως οι πρυτάνεις κατηγορούν τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ότι φέρουν σημαντικές ευθύνες για την υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας.

Απορρίπτει η ΠΟΣΔΕΠ
Την έντονη αντίδρασή της στο κείμενο διαβούλευσης που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στη σύνοδο πρυτάνεων στο Ρέθυμνο, εκφράζει με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ).
Στην ανακοίνωσή της, χαρακτηρίζει τις προτεινόμενες αλλαγές κατώτερες των περιστάσεων, προσθέτοντας ότι δεν μπορούν αυτές να αποτελέσουν βάση διαλόγου. Συγχρόνως απευθύνει έκκληση στην ακαδημαϊκή κοινότητα “για νηφαλιότητα και σύνεση”, αλλά προαναγγέλλονται κινητοποιήσεις.
“Κοινή προσπάθεια όλων μας”, σημειώνεται, “θα πρέπει να είναι η αδιατάρακτη λειτουργία του Πανεπιστημίου παράλληλα με την αγωνιστική διεκδίκηση των αιτημάτων για την ανάταξη του πανεπιστημίου χωρίς να καταστραφούν και να διαλυθούν σε λίγες μέρες ή βδομάδες αυτά που με πολύ κόπο και μεράκι δημιουργήθηκαν μετά από πολλά χρόνια ή δεκαετίες".

Σε τροχιά καταλήψεων
Πάντως, εκτός των πρυτάνεων και οι φοιτητές ακόμα και η κυβερνητική φοιτητική παράταξη της ΠΑΣΠ αντιδρούν στις προτεινόμενες αλλαγές.
Ήδη στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 6 τμήματα τελούν υπό κατάληψη, ενώ γενικές συνελεύσεις φοιτητών θα πραγματοποιηθούν εντός της εβδομάδας για να αποφασιστεί αν θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.
Αντιδράσεις έχουν προκληθεί και στα ΤΕΙ καθώς οι πρόεδροι των τμημάτων της Αθήνας και του Πειραιά απειλούν με λουκέτο αν δεν αυξηθεί η χρηματοδότησή τους, καθώς λόγω των μετεγγραφών έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των σπουδαστών τους.
Τέλος, κοινή συνέλευση θα πραγματοποιήσουν οι δάσκαλοι (ΔΟΕ) και οι καθηγητές (ΟΛΜΕ), που θέτουν οικονομικά αιτήματα και απειλούν με κινητοποιήσεις.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τις βασικές αρχές των αλλαγών που εισηγείται το υπουργείο Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσίασε η Άννα Διαμαντοπούλου, το Σάββατο, στη σύνοδο των πρυτάνεων στο Ρέθυμνο.
Σύμφωνα με τις προτάσεις της υπουργού Παιδείας, ανοίγει ο δρόμος για συνένωση ή συγχώνευση τμημάτων Πανεπιστημίων, κάτι που συνδέεται με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα Ιδρύματα, που προβλέπει εισαγωγή σε Σχολές ή σε Πανεπιστήμια και όχι σε τμήματα, όπως σήμερα.
Μεγάλες αλλαγές προτείνονται στη διοίκηση των Πανεπιστημίων, με πρόταση για επιλογή πρύτανη κατόπιν διεθνούς προσκλήσεως ενδιαφέροντος, ακόμη και από Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Το διοικητικό συμβούλιο των Ιδρυμάτων θα είναι το υπερ-όργανο που θα αποφασίζει για τα ακαδημαϊκά, οικονομικά, διαχειριστικά ζητήματα και σε αυτό θα μετέχουν και μία ή δύο εξω-πανεπιστημιακές προσωπικότητες, οι οποίες όμως θα επιλέγονται από τους πανεπιστημιακούς.
Επίσης, προβλέπεται καθιέρωση συστήματος πιστωτικών μονάδων στα Ιδρύματα, τα οποία θα μπορούν να δημιουργήσουν Ινστιτούτα και να προσφέρουν εξειδικευμένα προγράμματα σεμιναριακού τύπου ενός ή και δύο χρόνων.
Η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, μέσω ανεξάρτητης Αρχής, θα είναι ανάλογη του έργου που επιτελούν, θα συνδέεται δηλαδή με τον αριθμό των εισακτέων φοιτητών, των αποφοιτούντων, τον αριθμό των μεταπτυχιακών προγραμμάτων που προσφέρουν, την έρευνα που κάνουν κ.λπ.
Στο πλαίσιο της οικονομικής αυτοτέλειας των Πανεπιστημίων, οι μισθοί των καθηγητών θα καταβάλλονται από το ίδιο το Ίδρυμα, το οποίο και θα καθορίζει τις αμοιβές, εκτός από τον κατώτερο μισθό που θα καθορίζεται από την Πολιτεία.
"Θέλουμε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα με ποιότητα, λογοδοσία, αξιοκρατία, εξωστρέφεια και κυρίως θέλουμε σπουδές με αξία και πτυχία με αντίκρισμα για τα παιδιά μας", ανέφερε σε δήλωσή της από το Ρέθυμνο η Άννα Διαμαντοπούλου.
"Σήμερα -πρόσθεσε- καταθέτουμε προτάσεις και επιδιώκουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ξεκινάει ένας διάλογος, με συγκεκριμένες φάσεις, με χρονοδιάγραμμα, ώστε η εθνική στρατηγική για την Παιδεία να μην γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαλότητας. Σε αυτό το μεγάλο έργο θα κριθούμε όλοι, από τη συμμετοχή μας και όχι από την άρνησή μας".

"ΠΑΡΑΙΤΗΣΑΝ" ΤΗ ΔΡΑΓΩΝΑ
Φουντώνουν οι φήμες από το περασμένο Σάββατο, ότι η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θάλεια Δραγώνα υπέβαλλε την παραίτησή της, καθώς η πρότασή της να γίνει προαιρετικό το μάθημα της Ιστορίας στο Λύκειο προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.
Από πλευράς υπουργείου Παιδείας, δεν έχει γίνει επίσημη τοποθέτηση επί του ζητήματος και το θέμα αναμένεται να ξεκαθαρίσει την ερχόμενη Τρίτη, κατά την συνάντηση της κ. Διαμαντοπούλου, με την κ. Δραγώνα, όπου αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις για το μέλλον της ειδικής γραμματέως.
Η κ. Δραγώνα είχε δεχτεί παλαιότερα σφοδρές επιθέσεις και για τις παρεμβάσεις της στο θέμα της εκπαίδευσης της μειονότητας της Θράκης,
για την απόφασή της να κλείσει τη Παιδαγωγική Σχολή Θεσσαλονίκης, αλλά και για ένα από τα πολλά βιβλία που είχε γράψει με τίτλο «Τι είναι η πατρίδα μας». Οι απόψεις της περί μη ύπαρξης ελληνικής ταυτότητας πριν από το 19ο αιώνα είχαν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και μέσα στη Βουλή.

Το «ΟΧΙ» του 1940 –Η άρνηση ως ιστορική κατάφαση!…Του καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Αύριο οι Θεσσαλονικείς γιορτάζουμε την απελευθέρωσή μας και τον Άγιο Δημήτριο και την ερχόμενη Πέμπτη, 28η Οκτωβρίου 2010 ο Ελληνισμός θα γιορτάσει στην εποχή του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ και της τρόικας το βροντερό ΟΧΙ του Μεταξά και των Ελλήνων στην επέλαση του Φασιστικού άξονα.

Εκείνο το ιστορικό ΟΧΙ, ήταν έμπρακτη απόδειξη ότι η συγκεκριμένη άρνηση συνιστούσε κατάφαση για την ανάληψη ιστορικού καθήκοντος και ότι οι Λαοί πρόθυμα πάντοτε ακολουθούν τον ηγέτη που θα χαράξει με χρυσά γράμματα την σελίδα του μεγαλείου τους στο διαχρονικό βιβλίο της ιστορίας!...

«Τι είναι ένας επαναστάτης;» αναρωτιέται σε μια μεστή νοημάτων παράγραφο ο Albert Camus και συνεχίζει «εκείνος που λέει ΟΧΙ αλλά με την άρνησή του ΔΕΝ εννοεί αποποίηση. Γιατί είναι ταυτόχρονα το ίδιο άτομο που λέει ΝΑΙ στη συνέχιση του αγώνα του έχοντας ήδη κάνει συνειδητά την πρώτη κίνηση, αυτήν της άρνησης…»

Στους δικούς μου κύκλους, των επιστημόνων της συμπεριφοράς αλλά προφανώς και σε κύκλους όπου ασκείται η σύγχρονη πολιτική υπάρχουν οι συνάδελφοι που διατείνονται ότι ένα άτομο δεν μπορεί, δεν είναι σωστό να προσπαθήσει να είναι ταυτόχρονα και λογικό και συναισθηματικό. Αν όμως σταθούμε για λίγο επικεντρώνοντας σε υποκειμενικό ο καθένας και η καθεμιά μας επίπεδο αξιολόγησης αυτή τη θέση μπορούμε να διαπιστώσουμε καλόπιστα ότι εμείς οι άνθρωποι διαθέτουμε την ικανότητα να αισθανθούμε αυτό που σκεφτόμαστε και να επεξεργασθούμε γνωστικά αυτό που αισθανόμαστε.

Με λόγια απλά το συναίσθημα ποτέ ΔΕΝ απέκλειε αναγκαστικά τη συνύπαρξη του με τη λογική και αντίστροφα θα δυσκολευθεί πολύ κανείς να εντοπίσει αξιόπιστη επιστημολογική μαρτυρία που να επιβεβαιώνει ότι λογική αποκλείει το συναίσθημα.

Ο κίνδυνος που υπάρχει για τον καθένα μας είναι συνυφασμένος με μια ανθρώπινη υποσυνείδητη τάση να παρουσιάσουμε κάποιες συναισθηματικές μας αντιδράσεις ως παράγωγα λογικής σκέψης γιατί τότε το αποτέλεσμα που θα προκύψει αποτελεί προπαγάνδα και ο αποδέκτης του μηνύματος που εκπέμπουμε οδηγείται να δεχθεί ως λογικό παράγωγο μια καθαρά συναισθηματική μας θέση.

Στην περίπτωση του Ιωάννη Μεταξά το ΟΧΙ που βροντοφώναξε στον Ιταλό Πρέσβη και κατέθεσε με ειλικρίνεια, σαφήνεια και λογικά επιχειρήματα ήταν διανθισμένο και με εμφανή στοιχεία συναισθηματικής φόρτισης (και, χωρίς να παρεξηγηθεί η θέση μου, και φυσικά, χωρίς να θεωρώ τα δύο ΟΧΙ ισότιμα, το ίδιο συνέβη και στην περίπτωση του Τάσσου Παπαδόπουλου Προέδρου τότε της Κυπριακής Δημοκρατίας με το ΟΧΙ του 2004) οπότε περίτεχνα έγιναν αντικείμενα από πρόσωπα και ΜΜΕ, μιας ανίερης εκμετάλλευσης προπαγανδιστικού επιπέδου όπου οι επιτήδειοι αδυνατώντας να κατανοήσουν τη δύναμη της ιερής, θεραπευτικής, ελπιδοφόρας ΑΡΝΗΣΗΣ (δηλαδή του ΟΧΙ) τείνουν να παρουσιάσουν τις όποιες συναισθηματικές αντιδράσεις των δύο ανδρών ως στοιχεία αναίρεσης της εντυπωσιακά παραγωγικής, ελληνοπρεπέστατης αναλυτικό-συνθετικής τους σκέψης!…

Ακριβώς επειδή είμαστε, όχι μόνο οι εντός Ελλάδος αλλά οι απανταχού της γης Έλληνες και μαζί μας οι αμέτρητοι φιλέλληνες άνθρωποι που μας χαρακτηρίζουν (όπως συμβαίνει και με άλλους λαούς για να μην αποβούμε καταστροφικά εθνοκεντρικοί) κάποια σημαντικά συναισθηματικά δεδομένα και τρόποι λογικής ανάλυσης και αξιολόγησης των ιστορικών μας καταβολών θα είναι χρήσιμο ο καθένας και η καθεμιά μας χωρίς την περίτεχνη, έστω και αν όχι πάντοτε ενδοτική η εκμεταλλευτική επίδραση των Κομματικών μας ταγών, να δούμε με νηφαλιότητα το ΟΧΙ του Ιωάννη Μεταξά (και γιατί όχι και του εκλιπόντος Ελληνοκύπριου Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου που κατατέθηκε το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης 7ης Απριλίου του 2004).

Την ώρα που ο Ιωάννης Μεταξάς (και επιμένω να συνδέω το δικό του ΟΧΙ προς τον ΕΧΘΡΟ που εκπροσωπούσε ο Άξονας με το ΜΟΝΑΔΙΚΟ άλλο ΟΧΙ στους «δήθεν» φίλους στην πρόσφατη ιστορία του Ελληνισμού που είπε και ο Τάσσος Παπαδόπουλος) μιλώντας στον δικό του λαό, αλλά φρονώ κατά επέκταση στους απανταχού της γης Έλληνες και φιλέλληνες αιτιολογούσε με δάκρυα την αδιάσειστα λογική θέση της ΑΡΝΗΣΗΣ, του ΟΧΙ, την ίδια ώρα αυτή η εντυπωσιακή πράξη της «άρνησης» γεννούσε, δημιουργούσε τη θέση της «κατάφασης» δίνοντας ζωντανό παράδειγμα ελπίδας σε ΟΛΟΥΣ τους λαούς της γης, σε οργανικά ανθρώπινα σύνολα και μεμονωμένους άνδρες, γυναίκες και παιδιά που δεν μπορούν να δεχθούν το άλογο και παράλογο ως λογικό, το κατάφωρα άδικο και ανήθικο ως ευλογία της Θέμιδας, την εισβολή και κατοχή μιας ελεύθερης χώρας ως πράξη ειρηνικών και φιλικών διαθέσεων!

Η άρνηση που εκφράζει το ΟΧΙ του Ιωάννη Μεταξά (όπως και το ΟΧΙ του Ελληνοκύπριου ηγέτη που το ζήτησε από του Κυπρίους και ΕΠΙΚΥΡΩΣΕ με ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ επιπέδου 76% στις 24 Απριλίου 2004 ο Κυπριακός λαός παρά τις “α-φιλότιμες” συστηματικές προσπάθειες πολλών) θα μείνουν στην ιστορία του Έθνους των Ελλήνων αντάξια κάποιων προοδευτικά και μεθοδευμένα οδηγημένων στην υποβάθμιση παρόμοιων ΟΧΙ σε Πέρσες και Ιταλούς και τον μπροστάρη παγκόσμιων κέντρων εξουσίας τότε Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Kofi Annan.

Ίσως είναι χρήσιμη η αναφορά μου στον Carl Sandburg (1878-1967) που με νόημα είχε δηλώσει «…φανταστείτε την ημέρα που κάποιοι θα κήρυτταν και πάλι έναν πόλεμο και ΚΑΝΕΙΣ δεν θα ερχόταν να συμμετάσχει!…»

Ως Έλληνας Ποντιακής και συνάμα Μικρασιατικής καταγωγής (αχ, εκείνες οι αλησμόνητες πατρίδες των γονιών μου) εκφράζω ένα βουβό αλλά γιγάντιο κύμα αγανάκτησης των απανταχού της γης Ελλήνων που λένε ΟΧΙ και θυμίζουν εις εαυτούς και αλλήλους ότι εμείς δεν συνηθίζουμε να κηρύσσουμε άδικους πολέμους, να επιβουλευόμαστε τη γη άλλων…

Όμως εμείς οι Έλληνες, αδιάφοροι στα κελεύσματα των εκάστοτε πολιτικών ηγετών μυωπικής θεώρησης της ιστορίας του χθες και του επερχόμενου αύριο ΔΕΝ θα διστάσουμε όποιοι και αν συμβεί να είναι εκείνοι που θα μας ζητήσουν να τους παραδώσουμε έστω και μια σπιθαμή ελληνικής γης να βροντοφωνάξουμε ένα κοφτό, συναισθηματικά φορτισμένο, λογικά εδραιωμένοΕΛΛΗΝΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟ…ΟΧΙ!

Ο Ιωάννης Μεταξάς είπε το μεγάλο ΟΧΙ του ελληνισμού το 1940, ο Τάσσος Παπαδόπουλος της Κύπρου 64 χρόνια αργότερα, το 2004…

Εγώ παραμένω ρομαντικά αθεράπευτος στην πίστη και την βεβαιότητά μου ότι κάποιος άλλος Έλληνας Ηγέτης εφόσον και όταν χρειαστεί, θα γράψει ιστορία, με το δικό του σύγχρονο ΟΧΙ και με την συναίνεση του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ διαβεβαιώνοντας ξανά την οικουμένη ότι όσο συνεχίζουν να υπάρχουν ΕΛΛΗΝΕΣ θα μπορεί η ανθρωπότητα να ελπίζει σε ένα ακόμη ΟΧΙ, από εκείνα που έχουν την επαναστατική ιδιομορφία να μετουσιώνουν την άρνηση σε κατάφαση προσήλωσης σε αναλλοίωτες διαχρονικά ανθρώπινες αξίες!…

Ζήτω η 28η Οκτωβρίου του 1940!

Ζήτω το ΟΧΙ ενός αριθμητικά μικρού, και αδιαμφισβήτητα ιστορικά μεγάλου λαού!..

Ζήτω το απανταχού της γης Έθνος των Ελλήνων!

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΩΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ Πρυτάνεις: θέτουν θέμα συνταγματικότητας

Σε ανοιχτή πλέον σύγκρουση οδηγείται το υπουργείο Παιδείας με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Οι καταγγελίες των πρυτάνεων για αντισυνταγματική διοίκηση από εξωπανεπιστημιακούς και ξενόφερτους πρυτάνεις, δίνουν το στίγμα των αντιδράσεων στο τελικό κείμενο διαλόγου για τις αλλαγές στα ΑΕΙ, που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας, στη Σύνοδο των πρυτάνεων, το περασμένο Σάββατο, στην Κρήτη

Η διοίκηση, από συμβούλια με μέλη (και) εξωπανεπιστημιακούς, η εισαγωγή πρυτάνεων από το εξωτερικό και η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, με την επιβολή σκληρών όρων ανταγωνιστικότητας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας (από τη χρηματοδότηση έως την επιλογή προσωπικού), αποτελούν το καυτό τρίπτυχο της αντιπαράθεσης.

Δεν αποσοβήθηκε η κρίση. Ηταν αναμενόμενη και δεν βοήθησε η απόφαση να μοιραστεί στα ίδια τα Ιδρύματα η «καυτή πατάτα» των ρυθμίσεων για τους όρους φοίτησης (προαπαιτούμενα, εξεταστικές, αξιολογήσεις, κ.ά.) μετά το πρώτο έτος. Το ίδιο άκαρπη φαίνεται να είναι η αόριστη προσθήκη της «εκπροσώπησης φοιτητών και λοιπού μη ακαδημαϊκού προσωπικού» στο Συμβούλιο Διοίκησης, όπως και η παραπομπή σε διαβούλευση του ζητήματος της «σύνθεσης του Συμβουλίου, των χαρακτηριστικών των μελών του και του τρόπου συγκρότησής του». Τουναντίον, εντείνεται η καχυποψία για τις προθέσεις του υπουργείου σχετικά με το επόμενο βήμα.

Είναι ενδεικτικές οι διαρροές και οι υποψίες, που συνοδεύουν τις αόριστες επίσημες αναφορές (που διατηρήθηκαν ως είχαν στο πρώτο κείμενο των Δελφών) σε κρίσιμα ζητήματα, όπως το σύστημα εγγραφής των φοιτητών στα προγράμματα σπουδών και όλες οι μετέπειτα διαδικασίες παρακολούθησης σπουδών, η εκλογή των καθηγητών, η συγκρότηση των εκλεκτορικών σωμάτων, οι αρμοδιότητες της Συγκλήτου, ο ρόλος των τμημάτων κ.ά.

Σύσσωμη η κοινότητα των ελληνικών ανώτατων Ιδρυμάτων καταγγέλλει την «επίθεση στο δημόσιο πανεπιστήμιο». Πρυτάνεις και πανεπιστημιακοί δηλώνουν ότι αυτό το κείμενο δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, με τους πρώτους να προγραμματίζουν έκτακτη σύνοδο στις αρχές Δεκεμβρίου (10, 11, 12), όπου θα ανακοινώσουν τις δικές τους προτάσεις, ενώ οι φοιτητές εμφανίζονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

«Εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας και ακαδημαϊκής λειτουργίας», δήλωσαν οι πρυτάνεις, αμέσως μετά την παρουσίαση των προτάσεων από την κ. Διαμαντοπούλου, με την επισήμανση μάλιστα της πολλαπλής αντισυνταγματικότητας.

«Δεν έχει νόημα να συζητήσουμε οτιδήποτε άλλο, αν δεν λυθεί το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας στη διοίκηση των Ιδρυμάτων. Είναι η βασική προϋπόθεση που θέτουμε», δήλωσε στην «Ε» ο πρύτανης του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος, εξηγώντας την πολλαπλότητα της αντισυνταγματικότητας, η οποία συνίσταται στα εξής σημεία:

α) Μεταφορά αρμοδιοτήτων διοίκησης από τα πανεπιστήμια σε εξωπανεπιστημιακό θεσμό (σ.σ.: Συμβούλιο Διοίκησης), ήτοι ετεροδιοίκηση αντί αυτοδιοίκησης.

β) Δυνατότητα να γίνουν πρυτάνεις/πρόεδροι ΤΕΙ και εξωπανεπιστημιακοί και μάλιστα από ξένη χώρα. «Μπορεί να έρθει ως υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων ένας Αραβας;», αναρωτήθηκε ο κ. Μυλόπουλος.

γ) Κατάργηση διαδικασιών εκλογής πρυτάνεων. Ο διορισμός τους από τα συμβούλια θέτει και ζήτημα αντιακαδημαϊκότητας. Η αλυσίδα των διορισμών (το συμβούλιο τον πρύτανη, εκείνος τους κοσμήτορες, κ.ο.κ.).

Το προσεχές διάστημα, δήλωσαν οι πρυτάνεις, θα γίνει διαβούλευση εντός των Ιδρυμάτων, ώστε να παρουσιαστούν οι προτάσεις (που θα επεξεργαστούν επιτροπές της Συνόδου) για την «ανασυγκρότηση του πανεπιστημίου με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας», όπως αναφέρεται στο ψήφισμα της Συνόδου.

«Το συγκεκριμένο κείμενο του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποτελέσει τη βάση για τη διαβούλευση», δηλώνει η ΠΟΣΔΕΠ, παραθέτοντας τρεις λόγους:

α) Πρόκειται για ένα κείμενο κατώτερο των περιστάσεων, των πραγματικών αναγκών του ελληνικού πανεπιστημιακού συστήματος, της ελληνικής κοινωνίας -ειδικά στις σημερινές δραματικές συνθήκες- και της νέας γενιάς.

β) Οικοδομείται στη βάση της θεώρησης ότι το σημερινό πανεπιστήμιο είναι διαλυμένο και χαρακτηρίζεται από αδιαφάνεια, αναξιοκρατία, διαφθορά και μετριότητα, χωρίς να αναγνωρίζει ούτε το τεράστιο έργο που επιτελείται από συναδέλφους υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων ούτε τις νησίδες αριστείας στην έρευνα και τη διδασκαλία.

γ) Αναδεικνύει διάφορα δευτερεύοντα και -πιστεύουμε σκόπιμα- αγνοεί σημαντικά κεντρικά και χρόνια προβλήματα του ακαδημαϊκού χώρου, ενώ εμπεριέχει στοιχεία των οποίων η συνταγματικότητα αμφισβητείται έντονα.*


THN ΩΡΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ!

ΤΟ NEWSCHIOS ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗς ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ..ΜΗΝ ΤΟΝ ΔΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ

ΤΡΙΤΗ 26/10/2010 ΣΤΙΣ 11:00 ΜΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ.......

ΤΡΙΤΗ 26/10/2010 ΣΤΙΣ 11:00 ΜΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ.......ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΧΙΟ!!

Με διακοπή της διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης από την 1η Νοεμβρίου απειλεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων

Με διακοπή της διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης από την 1η Νοεμβρίου απειλεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση η απόφαση ελήφθη κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου με θέμα την "αθέτηση" εκ μέρους του υπουργείου Οικονομικών, της συμφωνίας για την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης (ΕΦΚ).

"Η υλοποίηση της απόφασης θα αρχίσει την 1η Νοεμβρίου, ως δείγμα καλής θέλησης προς την κυβέρνηση, και κυρίως τους καταναλωτές, προκειμένου το Υπ. Οικονομικών να επιλύσει τα προβλήματα τα οποία μπλοκάρουν την έγκαιρη επιστροφή του ΕΦΚ, δεδομένου ότι η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεσμεύτηκε, για πολλοστή φορά, ότι ο ΕΦΚ θα επιστρέφεται στην ώρα του, σε όλους τους δικαιούχους" αναφέρεται στην ανακοίνωση.

ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ: ΘΕΤΟΥΝ ΘΕΜΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΑ ΑΕΙ.

Σε ανοιχτή πλέον σύγκρουση οδηγείται το υπουργείο Παιδείας με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Οι καταγγελίες των πρυτάνεων για αντισυνταγματική διοίκηση από εξωπανεπιστημιακούς και ξενόφερτους πρυτάνεις, δίνουν το στίγμα των αντιδράσεων στο τελικό κείμενο διαλόγου για τις αλλαγές στα ΑΕΙ, που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας, στη Σύνοδο των πρυτάνεων, το περασμένο Σάββατο, στην Κρήτη

Η διοίκηση, από συμβούλια με μέλη (και) εξωπανεπιστημιακούς, η εισαγωγή πρυτάνεων από το εξωτερικό και η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, με την επιβολή σκληρών όρων ανταγωνιστικότητας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας (από τη χρηματοδότηση έως την επιλογή προσωπικού), αποτελούν το καυτό τρίπτυχο της αντιπαράθεσης.

Δεν αποσοβήθηκε η κρίση. Ηταν αναμενόμενη και δεν βοήθησε η απόφαση να μοιραστεί στα ίδια τα Ιδρύματα η «καυτή πατάτα» των ρυθμίσεων για τους όρους φοίτησης (προαπαιτούμενα, εξεταστικές, αξιολογήσεις, κ.ά.) μετά το πρώτο έτος. Το ίδιο άκαρπη φαίνεται να είναι η αόριστη προσθήκη της «εκπροσώπησης φοιτητών και λοιπού μη ακαδημαϊκού προσωπικού» στο Συμβούλιο Διοίκησης, όπως και η παραπομπή σε διαβούλευση του ζητήματος της «σύνθεσης του Συμβουλίου, των χαρακτηριστικών των μελών του και του τρόπου συγκρότησής του». Τουναντίον, εντείνεται η καχυποψία για τις προθέσεις του υπουργείου σχετικά με το επόμενο βήμα.

Είναι ενδεικτικές οι διαρροές και οι υποψίες, που συνοδεύουν τις αόριστες επίσημες αναφορές (που διατηρήθηκαν ως είχαν στο πρώτο κείμενο των Δελφών) σε κρίσιμα ζητήματα, όπως το σύστημα εγγραφής των φοιτητών στα προγράμματα σπουδών και όλες οι μετέπειτα διαδικασίες παρακολούθησης σπουδών, η εκλογή των καθηγητών, η συγκρότηση των εκλεκτορικών σωμάτων, οι αρμοδιότητες της Συγκλήτου, ο ρόλος των τμημάτων κ.ά.

Σύσσωμη η κοινότητα των ελληνικών ανώτατων Ιδρυμάτων καταγγέλλει την «επίθεση στο δημόσιο πανεπιστήμιο». Πρυτάνεις και πανεπιστημιακοί δηλώνουν ότι αυτό το κείμενο δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, με τους πρώτους να προγραμματίζουν έκτακτη σύνοδο στις αρχές Δεκεμβρίου (10, 11, 12), όπου θα ανακοινώσουν τις δικές τους προτάσεις, ενώ οι φοιτητές εμφανίζονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.

«Εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας και ακαδημαϊκής λειτουργίας», δήλωσαν οι πρυτάνεις, αμέσως μετά την παρουσίαση των προτάσεων από την κ. Διαμαντοπούλου, με την επισήμανση μάλιστα της πολλαπλής αντισυνταγματικότητας.

«Δεν έχει νόημα να συζητήσουμε οτιδήποτε άλλο, αν δεν λυθεί το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας στη διοίκηση των Ιδρυμάτων. Είναι η βασική προϋπόθεση που θέτουμε», δήλωσε στην «Ε» ο πρύτανης του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος, εξηγώντας την πολλαπλότητα της αντισυνταγματικότητας, η οποία συνίσταται στα εξής σημεία:

α) Μεταφορά αρμοδιοτήτων διοίκησης από τα πανεπιστήμια σε εξωπανεπιστημιακό θεσμό (σ.σ.: Συμβούλιο Διοίκησης), ήτοι ετεροδιοίκηση αντί αυτοδιοίκησης.

β) Δυνατότητα να γίνουν πρυτάνεις/πρόεδροι ΤΕΙ και εξωπανεπιστημιακοί και μάλιστα από ξένη χώρα. «Μπορεί να έρθει ως υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων ένας Αραβας;», αναρωτήθηκε ο κ. Μυλόπουλος.

γ) Κατάργηση διαδικασιών εκλογής πρυτάνεων. Ο διορισμός τους από τα συμβούλια θέτει και ζήτημα αντιακαδημαϊκότητας. Η αλυσίδα των διορισμών (το συμβούλιο τον πρύτανη, εκείνος τους κοσμήτορες, κ.ο.κ.).

Το προσεχές διάστημα, δήλωσαν οι πρυτάνεις, θα γίνει διαβούλευση εντός των Ιδρυμάτων, ώστε να παρουσιαστούν οι προτάσεις (που θα επεξεργαστούν επιτροπές της Συνόδου) για την «ανασυγκρότηση του πανεπιστημίου με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας», όπως αναφέρεται στο ψήφισμα της Συνόδου.

«Το συγκεκριμένο κείμενο του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποτελέσει τη βάση για τη διαβούλευση», δηλώνει η ΠΟΣΔΕΠ, παραθέτοντας τρεις λόγους:

α) Πρόκειται για ένα κείμενο κατώτερο των περιστάσεων, των πραγματικών αναγκών του ελληνικού πανεπιστημιακού συστήματος, της ελληνικής κοινωνίας -ειδικά στις σημερινές δραματικές συνθήκες- και της νέας γενιάς.

β) Οικοδομείται στη βάση της θεώρησης ότι το σημερινό πανεπιστήμιο είναι διαλυμένο και χαρακτηρίζεται από αδιαφάνεια, αναξιοκρατία, διαφθορά και μετριότητα, χωρίς να αναγνωρίζει ούτε το τεράστιο έργο που επιτελείται από συναδέλφους υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων ούτε τις νησίδες αριστείας στην έρευνα και τη διδασκαλία.

γ) Αναδεικνύει διάφορα δευτερεύοντα και -πιστεύουμε σκόπιμα- αγνοεί σημαντικά κεντρικά και χρόνια προβλήματα του ακαδημαϊκού χώρου, ενώ εμπεριέχει στοιχεία των οποίων η συνταγματικότητα αμφισβητείται έντονα.


Των ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ - ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ

«Αντικομουνιστική προπαγάνδα από την ΕΡΤ»

Ως «Γκαιμπελίσκους» χαρακτηρίζει τους διευθυντές της κρατικής τηλεόρασης το ΚΚΕ, έπειτα από ένα ντοκιμαντέρ για τον Στάλιν που προέβαλε την Κυριακή η κρατική τηλεόραση.

Σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, χαρακτηρίζει ως «κατάπτυστο» το ντοκιμαντέρ και αναφέρει ότι η ΕΡΤ «δίχως να πρωτοτυπεί, εμφάνισε το βράδυ της Κυριακής την ιστορία με το κεφάλι κάτω. Αγαπητό θέμα της -ποιος άλλος;- ο Στάλιν, τον οποίο η ΕΤ1 εμφάνισε ως συνεργάτη του Χίτλερ στην εκπαίδευση της Γκεστάπο, στην παράδοση χιλιάδων Εβραίων στο γερμανικό κράτος για να αποσταλούν στα κρεματόρια, στην άρνηση του Στάλιν -άκουσον, άκουσον- να αποδεχθεί την αντιχιτλερική συμμαχία, στην υιοθέτηση από Σοβιετικούς αξιωματικούς του ναζιστικού χαιρετισμού και άλλα. Ακόμα, τα εκατομμύρια παιδιά - ζητιάνους που η Σοβιετική αστυνομία δολοφονούσε μόλις συμπλήρωναν τα δώδεκα χρόνια τους».

Το Κομουνιστικό Κόμμα καταγγέλλει την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό πως προσπαθούν μέσω κλίματος αντικομουνισμού να κερδίσουν ψήφους.