Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

Aυτη ειναι η γυναικα του Λακη Λαζοπουλου



"Η Τασούλα Λαζοπούλου, η σύζυγος του Λάκη Λαζόπουλου, ήταν πάντα μια διακριτική παρουσία στο πλευρό του και στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα στην καριέρα του.

Τόσο ο δημοφιλής ηθοποιός όσο και η Τασούλα διατηρούν πάντα χαμηλούς τόνους στην προσωπική τους ζωή. Θεωρούν ότι εκείνο που ενδιαφέρει...

τον κόσμο είναι μόνο η δουλειά τους και ό,τι έχουν να πουν το λένε μέσα από αυτή.
Στο τελευταίο ζωντανό «Αλ τσαντίρι νιουζ» ήθελε να βρίσκεται κοντά του και τον παρακολουθήσει όπως πάντα διακριτικά, όπως και στη ζωή.


Κανένας δεν αντιλήφθηκε ότι αυτή η όμορφη μελαχρινή γυναίκα, που καθόταν στην τρίτη σειρά, με τα σπαστά μαλλιά, είναι η σύζυγος του Λάκη. Η Τασούλα Λαζοπούλου ασχολείται πολύ με το διάβασμα και βρίσκεται πάντα στο πλευρό της κόρης τους Μαριέλλης, κάτι που ο ηθοποιός εκτιμά ιδιαιτέρα.

Μετά το πέρας της εκπομπής και το πανυγηρικό φινάλε, η διακριτική, σοβαρή και καθ’ όλα σεμνή σύζυγος του σηκώθηκε από το κάθισμα της, βγήκε από το στούντιο και χάθηκε ανάμεσα στον κόσμο χωρίς να την αντιληφθεί κανείς…

εικόνα από: http://www.kazantv.gr/

24ωρη απεργια της Πανελληνιας Ναυτικης Ομοσπονδιας στις 8 Ιουλη

Δεμενα θα παραμεινουν την Πεμπτη 8 Ιουλιου τα πλοια εξαιτιας της 24ωρης απεργιας που κυρηξε η Π.Ν.Ο. Συμφωνα με αποκλειστικες πληροφοριες του newschios Oι εφοπλιστες αναμενεται να καταθεσουν ασφαλιστικα μετρα μενει να δουμε τι θα γινει.

Γκαζάκια έξω από ταβέρνα στη Μυτιλήνη

Φωτιά σε κάδο απορριμμάτων έξω από ταβέρνα έβαλαν σήμερα άγνωστοι στην Μυτιλήνη.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι δράστες χρησιμοποίησαν τέσσερα γκαζάκια, τα οποία περιέλουσαν με βενζίνη και στη συνέχεια έβαλαν φωτιά σε αυτά.

Ακολούθησαν μικροεκρήξεις, οι οποίες δεν προκάλεσαν υλικές ζημιές, ενώ, χάρη στην έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η φωτιά κατασβήστηκε άμεσα.

Προανάκριση διενεργεί το Πυροσβεστικό Σώμα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες δεν αποκλείεται να πρόκειται για ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
πηγη: zougla.gr

ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 8Ης ΙΟΥΛΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ

Για αντιασφαλιστικό έγκλημα της κυβέρνησης κάνει λόγο το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή του. Σε αυστηρό ύφος, η συνδικαλιστική οργάνωση επιρρίπτει ευθύνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ και καλεί τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στην απεργία της ερχόμενης Πέμπτης.

«Με την κατάθεση σήμερα και του σχεδίου νόμου για το "ασφαλιστικό" των δημοσίων υπαλλήλων, η κυβέρνηση ολοκληρώνει το αντιασφαλιστικό έγκλημα της σε βάρος όλων των εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και στους αυτοαπασχολούμενους.

Και αυτό το νομοσχέδιο ξεθεμελιώνει και ισοπεδώνει δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών. Εντάσσει και τους δημόσιους υπάλληλους στο ΙΚΑ, σε έναν οργανισμό που τον έχουν χρεοκοπήσει οι γαλαζοπράσινες κυβερνητικές πολιτικές. Αυξάνει τον εργάσιμο βίο στα 40 χρόνια και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 65 χρόνια για άνδρες και γυναίκες. Καθιερώνει το αίσχος της βασικής σύνταξης των 360!!! Ευρώ και της αναλογικής σύνταξης που την υπολογίζει επί του μέσου όρου των μισθών όλου του εργάσιμου βίου!!! σε κλιμακούμενα ποσοστά αναπλήρωσης που αρχίζουν από 0,80% για τα 15 χρόνια ασφάλισης και φθάνουν στο 1,31% για τα 36 χρόνια ασφάλισης και στο 1,50% για τα 40 χρόνια ασφάλισης. Δηλαδή όλες οι συντάξεις θα αρχίζουν από το 12% και κλιμακωτά οι ανώτερες δεν θα ξεπερνούν το 60% του μέσου όρου των μισθών όλου του εργάσιμου βίου.

Ουσιαστικά δηλαδή καταργείται η σύνταξη και αντί γι' αυτήν θα δίνεται ένα επίδομα επαιτείας για όσους ελάχιστους θα καταφέρουν να έχουν πλήρη εργασία, πράγμα αδύνατο σε συνθήκες γιγάντωσης της ανεργίας και των μεσαιωνικών ευέλικτων εργασιακών σχέσεων.

Έτσι συναποφάσισαν και διέταξαν από κοινού η κυβέρνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΔΝΤ με τη σύμπραξη της ΝΔ, του ΛΑΟΣ αλλά και με τη συναίνεση του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού στη στρατηγική του κεφαλαίου, στη στρατηγική της ανταγωνιστικότητας που υπηρετείται με τέτοιες ακραίες αντιλαϊκές πολιτικές.

Μετά απ' όλα αυτά, ως πρώτιστη προϋπόθεση για να ανοίξει ο δρόμος της αποτελεσματικότητας των αγώνων, είναι ο άμεσος παραμερισμός, η μαζική εγκατάλειψη και η δυναμική αγωνιστική καταδίκη όλων αυτών των πολιτικών και συνδικαλιστικών δυνάμεων και των αντιλαϊκών πολιτικών τους, μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο της εργατικής τάξης, με όλους τους εργαζόμενους, με τους αυτοαπασχολούμενους και με όλα τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Το ΠΑΜΕ σ' αυτήν την κατεύθυνση πρωτοστατεί.


ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 8Ης ΙΟΥΛΗ

ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ»

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου για τη βρωμερή επίθεση των Βουλευτών του ΛΑΟΣ κατά του ΚΚΕ

Βουλευτές του ΛΑΟΣ, ως σύγχρονοι ταγματασφαλίτες, ξανά στο έργο της εντεταλμένης αποστολής τους και στο γνωστό ρόλο της συκοφαντίας κατά του ΚΚΕ: Σήμερα στη Βουλή, με το γνωστό ύφος του Γκέμπελς, επιδόθηκαν σε υβρεολόγιο κατά του ΚΚΕ, ενώ απαίτησαν από την κυβέρνηση ακόμα περισσότερα μέτρα καταστολής εναντίον του εργατικού κινήματος.

Δυστυχώς για τους ίδιους, το μπόι τους είναι πολύ μικρό για να κρύψει εκείνους που βρίσκονται πίσω τους: Τους εφοπλιστές και γενικότερα τους μεγαλοκαπιταλιστές.

Οι εργαζόμενοι θα τους πληρώσουν σύμφωνα με τα έργα τους.

Ιδού οι λίστες με τις υπερωρίες της ντροπής για τις υπερωριες στην ΕΡΤ

Ιδού οι λίστες με τις υπερωρίες της ντροπής. Μιλάμε για ποσά ανα 4μηνο. Μιλάμε για χιλιάδες ευρώ όπως του δημοσιογράφου Β.Ιωάννου και άλλων που θα διαβάσετε.
Από όσο βλέπετε μέσα στις λίστες υπάρχουν από καρεκλολαμόγια με πολιτικά μπλέ και πρασινα χαρίσματα εώς και συνδικαλισταράδες και εργατοπατέρες. Μιλάμε για χοντρά λεφτά και ψεύτικα.
Τα λόγια είναι περιττά, η οικονομική κρίση έχει ...χτυπήσει και την ΕΡΤ.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟ




αναδημοσιευση απο το troktiko

Δηλώσεις Παπαρηγα απο την Θεσσαλονικη

Πολιτικό μάρκετινγκ, στο οποίο η ίδια δεν συμπράττει, χαρακτήρισε την πρόταση Τσίπρα για κοινή δράση στις ονομαστικές ψηφοφορίες η γ.γ. του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα και ο λόγος που δεν απαντά στην πρόταση είναι ότι δεν είναι σημαντική, ούτε και συνιστά καινοτόμο πολιτική.

Σε συνέντευξη Τύπου χθες στη Θεσσαλονίκη η κ. Παπαρήγα:
- Υπεραμύνθηκε του δικαιώματος των ναυτεργατών να αποκλείουν το λιμάνι του Πειραιά, παρότι λίγο πριν είχε χαρακτηρίσει τον τουρισμό μοχλό ανάπτυξης. Τόνισε ότι «υπερισχύει το δίκιο του εργάτη».
- Μίλησε για «αποφράδα» ημέρα με την περαιτέρω αύξηση του ΦΠΑ, που πάνω και πρώτα απ' όλους χτυπά τα λαϊκά στρώματα.
- Εκτίμησε ότι οι αντιδράσεις των εργαζομένων δεν θα έχουν άμεσα αποτελέσματα και ότι τα αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα θα περάσουν, αλλά ζήτησε να μην υπάρξει το «τίποτε» μετά τις μαζικές λαϊκές αντιδράσεις.
- Δέχτηκε ότι περνά κρίση το πολιτικό σύστημα, αλλά είπε ότι αυτή κύρια αφορά τα δύο κόμματα εξουσίας και ότι στο χέρι του λαού είναι να εκφράσει την οργή του στις επερχόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, στις οποίες το ΚΚΕ θα επιστρατεύσει τα καλύτερα στελέχη του. Και
- είπε ότι ο «Ριζοσπάστης» και ο ραδιοφωνικός σταθμός «902 αριστερά στα FM» δεν είναι επιχειρήσεις, αλλά όργανα προπαγάνδας του κόμματος και οι εργαζόμενοι σ' αυτά, στελέχη που επιτελούν αυτό το έργο με επαγγελματική χροιά. Παραδέχτηκε ότι οι αυξήσεις που τους δόθηκαν ήταν μηδενικές, «λόγω κρίσης που επηρεάζει τα έσοδα του κόμματος».

Ωρα για ανεκδοτο!

Γίνεται λοιπόν συνεδρίαση στην Βουλή μετά την ανακοίνωση των σκληρών οικονομικων μετρων και λεει ο Παπανδρεου οτι πρεπει να παρουν μετρα για την τονωση του ηθικου των βουλευτων για να μπορεσουν να κανουν την δουλεια τους καλυτερα. Λεει λοιπον οτι πρεπει να αλλαξουν τις μοκετες στην Βουλη απο κοκκινες να τις κανουν μπλε. Ψηφιζουν λοιπον και το αποφασιζουν. Προτεινει ο Σαμαρας να στολιστει η αιθουσα της Βουλης με ελληνικες σημαιες για να ενισχυθει το εθνικο φρονημα. Ψηφιζουν και το αποδεχονται. Προτεινει τελος ο Καρατζαφερης πριν απο καθε συνεδριαση της Βουλης να παιζει ο εθνικος υμνος. Ψηφιζουν και αυτο και το κατοχυρωνουν. Οση ωρα ψηφιζουν τις αλλαγες, ειναι μια γρiουλα, καθαρήστρια στην Βουλη, που καθεται στην πορτα και κοιταει με απορια και απογνωση τον Παπανδρεου.
Ο Γιωργος την βλεπει και αφου τελειωνει η ψηφοφορια, πηγαινει προς το μερος της και την ρωτα...."Γιαγιουλα, γιατι οση ωρα ψηφιζαμε για τις αλλαγες στην Βουλη εσυ με κοιτουσες με απορια???" Και με ανεση η γριουλα απαντα "Πριν διοριστω με μεσο στην Βουλη, ημουν καθαρίστρια σε μπουρδελο. Οταν οι δουλειες δεν πηγαιναν καλα, αλλαζαμε τις πουτανες οχι τις μοκετες!"


Aπο 7-20 Ιουλιου τα μηχανογραφικα

Από την Τετάρτη 7 Ιουλίου μέχρι και την Τρίτη 20 Ιουλίου θα πρέπει να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, στην επιτροπή που εδρεύει στην Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο υπάγεται το Λύκειο, από το οποίο αποφοίτησαν ή στο οποίο κατέθεσαν φέτος την αίτηση για συμμετοχή του στις εξετάσεις.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα καλούνται να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου προηγούμενου έτους ή άλλου τύπου Λυκείου που διαγωνίστηκαν στα μαθήματα της Γ΄ τάξης ημερησίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) σε πανελλαδικό επίπεδο τα έτη 2008 ή 2009 και θέλουν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς εξετάσεις).
Όπως ανακοινώθηκε από το Γραφείο του υφυπουργού Παιδείας, Γιάννη Πανάρετου, σύντομα ολοκληρώνονται από την μηχανογραφική υπηρεσία οι διαδικασίες επεξεργασίας των προφορικών και των γραπτών βαθμών για τον υπολογισμό του γενικού βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όλων όσων έλαβαν μέρος στις φετινές εξετάσεις και μέχρι την Πέμπτη 8 Ιουλίου θα αποσταλούν στις Δ/νσεις Δ.Ε. οι σχετικές καταστάσεις, για να προωθηθούν στα Γενικά Λύκεια αρμοδιότητάς τους προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές Βεβαιώσεις Πρόσβασης.

Μέχρι τις 12 Ιουλίου θα ανακοινωθούν και οι βαθμολογίες των υποψηφίων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) στα μαθήματα που διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ καθώς και τα μαθήματα ειδικότητας όλων των υποψηφίων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄). Οι αντίστοιχες καταστάσεις στα ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές Βεβαιώσεις Πρόσβασης αναμένεται να αποσταλούν περί τις 15 Ιουλίου.
Όσοι συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ (μαθητές και απόφοιτοι) πρέπει να φροντίσουν να παραλάβουν τη Βεβαίωση Πρόσβασης από το Λύκειό τους στις 8 και 9 Ιουλίου (δεδομένου ότι μετά την ημερομηνία αυτή τα σχολεία κλείνουν λόγω θέρους), ώστε να καταθέσουν έγκαιρα το μηχανογραφικό δελτίο για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στις κατά τόπους Δ/νσεις ή Γραφεία Δ.Ε. στο χρονικό διάστημα που έχει καθοριστεί (7 - 20 Ιουλίου). Μετά τις 9 Ιουλίου οι βεβαιώσεις πρόσβασης θα παραλαμβάνονται από τις οικείες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών που επιθυμούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο για το 10% των θέσεων εισακτέων πρέπει να βεβαιωθούν πριν τις 7 Ιουλίου ότι είναι κάτοχοι της πρωτότυπης Βεβαίωσης Πρόσβασης, προκειμένου να καταθέσουν το μηχανογραφικό δελτίο από την πρώτη ημέρα της προθεσμίας υποβολής τους.

Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο 3 Ιουλίου αρχίζουν οι επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ όσων απουσίασαν δικαιολογημένα λόγω ασθένειας από την εξέταση ορισμένων μαθημάτων. Οι εξετάσεις αυτές θα ολοκληρωθούν το Σάββατο 10 Ιουλίου και η βαθμολογία εκτιμάται ότι θα ανακοινωθεί μέχρι την Τετάρτη 14 Ιουλίου.
Μέχρι τις 10 Ιουλίου αναμένεται να ανακοινωθούν και οι βαθμολογίες όσων εξετάστηκαν σε ειδικό μάθημα.

Ανάκληση Ενταγμένων Έργων στο Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση». απο τον κ.Μουσουρουλη

ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ:
ΚΩΣΤΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΝΟΜΟΣ ΧΙΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ

(Αρ. πρωτ. 12352/ 30-06-2010)

Προς:

-Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

-Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

-Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

-Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Ανάκληση Ενταγμένων Έργων στο Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση».

Με Απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού, ανακλήθηκε η ισχύς ένταξης και απορρίφθηκαν έργα των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, με αιτιολογία την αλλαγή του διοικητικού χάρτη της χώρας, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ν.3852/2010 «Νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης». Αρκετά από τα έργα αυτά αφορούν σε Δήμους που ουδόλως επηρεάζονται από το Ν.3852/2010, ενώ σημαντικό μέρος αυτών αφορά σε κρίσιμης σημασίας υποδομές, οι οποίες θα συνεχίσουν να υφίστανται και μετά την εφαρμογή του Προγράμματος «Καλλικράτης». Πέραν των επιπλέον καθυστερήσεων που θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την έγκαιρη υλοποίηση των έργων αλλά και την ομαλή εξέλιξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», ερωτήματα γεννώνται σχετικά με τη γενίκευση ή μη του σκεπτικού με βάση το οποίο ελήφθη η ως άνω Απόφαση και σε άλλα Προγράμματα / Δράσεις του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτώνται οι Υπουργοί

1. Για ποια άλλα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007-2013 και για ποιες συγκεκριμένες προκηρύξεις/ δράσεις έχουν ληφθεί ή πρόκειται να ληφθούν αντίστοιχες αποφάσεις ανάκλησης ή ακύρωσης, με την αιτιολογία της αλλαγής του διοικητικού χάρτη της χώρας; Το σκεπτικό της απόφασης του Ειδικού Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού πρόκειται να εφαρμοσθεί σε δράσεις, όπως οι Μελέτες Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΑΑΠ); Εάν όχι, παρακαλώ να αιτιολογηθεί δεόντως.

2. Το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, έχει λάβει υπόψη το γεγονός ότι οι νέες Δομές σε επίπεδο Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού δεν θα είναι σε άμεση ετοιμότητα προσαρμογής του σχεδιασμού, υποβολής προτάσεων και υλοποίησης έργων με βάση τα νέα χωροταξικά και διοικητικά δεδομένα που προκύπτουν με την εφαρμογή του Ν.3852/2010; Εάν ναι, έχει εκδοθεί κάποια σχετική εγκύκλιος, σχετικά με την ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος των επιπτώσεων από την εφαρμογή του Προγράμματος «Καλλικράτης» στην ομαλή εξέλιξη του ΕΣΠΑ;

3. Με ποιόν τρόπο και πότε θα ανανεωθεί η προκήρυξη των έργων που ανακλήθηκαν στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση», προκειμένου να καλυφθεί το διάστημα των 18-24 μηνών που απαιτείται για την ένταξη του πρώτου έργου σύμφωνα με την τυπική διαδικασία που προβλέπεται από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του ΕΣΠΑ 2007-2013; Γιατί ανακλήθηκαν και τα έργα των Δήμων που δεν υφίστανται μεταβολές από την εφαρμογή του Ν.3852/2010; Υπάρχει πρόβλεψη επανυποβολής, ταχείας ένταξης και χρηματοδότησης των ίδιων έργων από τις διοικητικές δομές που δεν θα υποστούν μεταβολές, ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν εντός των αρχικών τους χρονοδιαγραμμάτων;


Κωστής Μουσουρούλης

Βουλευτής Νομού Χίου



ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ.ΑΠΟ ΤΟΝ κ.ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Συνεδρίαση 30-6-2010

Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής για το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Προστασία της βιοποικιλότητας».

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ:

Μια πρώτη παρατήρηση αφορά στη διασφάλιση της αειφορίας των οικοσυστημάτων και την ισόρροπη προστασία τους, που είναι, για εμένα, ο στόχος, η «καρδιά», αυτού του νομοσχεδίου. Εσείς, στους έξι ειδικότερους στόχους περιλαμβάνετε την «απόκτηση επαρκούς γνώσης για την κατάσταση των ειδών» και «την ενσωμάτωση συνιστώσας βιοποικιλότητας», Δεν πρόκειται για στόχους, αλλά για μέσα για την επίτευξη των στόχων, τα οποία είναι, βεβαίως, πολύ σωστά και σημαντικά. Χωρίς, δηλαδή, να αποκτήσουμε αυτή την επαρκή γνώση και χωρίς να ενσωματώσουμε την συνιστώσα της βιοποικιλότητας οριζόντια σε όλες τις δράσεις της πολιτείας, δεν θα πετύχουμε ούτε την προστασία των οικοσυστημάτων αλλά ούτε και την ισόρροπη ανάπτυξή τους. Μπορείτε να τα διορθώσετε, βέβαια, στο σχέδιο νόμου.

Μία δεύτερη παρατήρηση αφορά στην ανάγκη επιβεβαίωσης του αν προστατεύουμε ορθά τα οικοσυστήματα, απαγορεύοντας. Στην Ελλάδα, η λέξη «απαγόρευση» είναι συνώνυμο της λέξης «προστασία» και έχω ορισμένες επιφυλάξεις σ’ αυτό. Θα πρέπει, λοιπόν, να γίνεται αυτή η επιβεβαίωση. Με μελέτες, με πλήρη και έγκυρα στοιχεία, τα οποία βλέπω ότι αναφέρετε και εσείς στο νομοσχέδιο. Και βέβαια θα πρέπει να τα συνδέσετε και με τη βάση γεωπληροφοριών, για την οποία μας ενημέρωσε η Υπουργός, πριν από λίγες μέρες.

Κύριε Υπουργέ κοινωνία, οικονομία και περιβάλλον είναι τρεις αλληλένδετοι πυλώνες. Δεν πρέπει να είναι ο ένας μακρύτερος ή ισχυρότερος από τον άλλον, για να μπορούμε να πετύχουμε αυτό που λέμε αειφορία και ισορροπία στην ανάπτυξη και στην προστασία του περιβάλλοντος. Θέλω λοιπόν να σας ρωτήσω – και αν μπορείτε να μου απαντήσετε σήμερα – εάν σε αυτό το νομοσχέδιο θα ασχοληθείτε και με την άγρια ζωή, δηλαδή τη διασφάλιση της αειφορίας της άγριας ζωής; Όπως καταλάβατε μιλώ για το κυνήγι με το οποίο, πιστεύω, ότι πρέπει να ασχοληθείτε σοβαρά. Το κυνήγι είναι μια δραστηριότητα απολύτως συμβατή με το περιβάλλον. Ο κύριος Δήμας, ο πρώην επίτροπος, είχε πει ότι το κυνήγι είναι μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος – και το πιστεύω αυτό. Συγκεκριμένα, και στην Ευρώπη και στην Αμερική οι κυνηγετικοί σύλλογοι θεωρούνται κοινωνικές εφεδρείες για την προστασία της βιοποικιλότητας, της φύσης κ.ο.κ. Εμείς έχουμε καθυστερήσει πάρα πολύ σε αυτόν τον τομέα. Η κυρία Υπουργός έχει ανοίξει μία συζήτηση αλλά με λογική «αντίδρασης» απέναντι σε αυτή την δραστηριότητα. Οποιαδήποτε απόφαση και αν πάρετε για το περιβάλλον σε σχέση με το κηνύγι, θα πρέπει να την συνδέσετε στενά με τους άλλους δύο πυλώνες. Θα σας αναφέρω, χαρακτηριστικά, ότι στη χώρα μας υπάρχουν σήμερα 250.000 άνθρωποι που ασχολούνται με το κηνύγι, οι συναφείς επιχειρήσεις ξεπερνούν σε τζίρο το 1 δισεκατομμύριο ευρώ – μιλάμε για 7.000 εργαζόμενους, 2.000 επιχειρήσεις και 100.000 ωφελούμενους. Αυτή η δραστηριότητα σε πάρα πολλές περιοχές της χώρας μας, κυρίως σε απομονωμένες ορεινές περιοχές, είναι το μοναδικό ή το πιο σημαντικό εισόδημα. Θα ήθελα, λοιπόν, να μας πείτε τι θα κάνετε σε αυτό το νομοσχέδιο σχετικά με την άγρια ζωή; Να δώσετε κάποιο χρονοδιάγραμμα, γιατί οι μέρες περνούν και υπάρχει ένας γενικότερος εκνευρισμός στους ενδιαφερόμενους.

Στο σημείωμα που μας μοιράσετε και όσον αφορά στην προστασία του φυσικού χώρου, αναφέρεται η εισαγωγή περιορισμών και απαγορεύσεων στην αλιεία με στόχο την προστασία πολύτιμων θαλάσσιων οικοτόπων, τα λιβάδια Ποσειδωνίας κ.λπ.. Θα πρέπει να έρθετε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το είπε και άλλος συνάδελφος. Και αυτό διότι, μόλις πριν από λίγες μέρες, η κυρία Μπατζελή ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκεκριμένες εξαιρέσεις για ορισμένα είδη παράκτιας αλιείας. Δε λέω αν είναι σωστό, απλώς εντοπίζω μία αναντιστοιχία.

Και έχουμε και την Αρμόδια Επίτροπο, την κα. Δαμανάκη η οποία είναι κατηγορηματικά αντίθετη. Ολοκληρώνω με δύο προτάσεις. Κάθε Νομοσχέδιο πρέπει να έχει και έναν αναπτυξιακό χαρακτήρα, πλην των απαγορεύσεων, των περιορισμών και των ρυθμίσεων. Γι’ αυτό λοιπόν θα σας πρότεινα, πρώτον, να συνδέσετε το Νομοσχέδιο αυτό με δύο δράσεις. Η πρώτη αφορά στην αξιοποίηση των Μουσείων Φυσικής Ιστορίας. Επειδή λέτε ότι το Νομοσχέδιο θα προάγει την επιστημονική έρευνα στο θέμα της προστασίας της Βιοποικιλότητας, αξιοποιείστε το τεράστιο Δίκτυο Ιδιωτικών και Δημόσιων Μουσείων φυσικής ιστορίας της χώρας, δώστε τους καλύτερη πρόσβαση στην έρευνα και στην χρηματοδότηση μέσω των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Και δεύτερον, θα πρότεινα να εξετάσετε τη δημιουργία Δικτύου Οικολογικών Πάρκων σε ορισμένες περιοχές της Χώρας μας. Δεν είναι απαραίτητο να εντάσσονται τα πάρκα αυτά σε Δίκτυα προστασίας της φύσης. Μπορείτε να βάλετε κάποιες προδιαγραφές σχετικά με τις δραστηριότητες που θα επιτρέπονται σε αυτά πχ άγρια ζωή ή όχι, αλλά και άλλες δραστηριότητες που θα δώσουν στις περιοχές σοβαρό αναπτυξιακό αποτέλεσμα. Έχω συγκεκριμένο παράδειγμα για το Νησί μου, την Χίο και ειδικά για την περιοχή της Αμανής.

Και μια υπενθύμιση. Το ξέρει η κ. Υπουργός. Υπάρχει μια εκκρεμότητα από το Νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ, σχετικά με τις περιοχές της κατηγορίας Β. Σας το λέω τώρα γιατί δεν ξέρω πότε θα καταθέσετε το νομοσχέδιο. Την τελευταία φορά συζητήσαμε την Οδηγία 32, νομίζω τον Απρίλιο και στη Βουλή κατατέθηκε τον Ιούνιο.

Ευχαριστώ.

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ. απο τον κ.Μουσουρουλη

Συνεδρίαση: Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2010

Ομιλία του Κωστή Μουσουρούλη στην Ολομέλεια

κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των Κυβερνητικών, Διοικητικών και Αυτοδιοικητικών Οργάνων στο Διαδίκτυο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και άλλες διατάξεις».

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ξεκινώ με τρεις γενικές παρατηρήσεις.

Η πρώτη παρατήρηση αφορά στην ονοματοδοσία του προγράμματος. Για να είναι επιτυχημένη η ονοματοδοσία ενός προγράμματος πρέπει να συνδέεται εννοιολογικά με το περιεχόμενο, αλλά και με τον επιδιωκόμενο στόχο του. Όπως διαβάζω το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, η έννοια «πρόγραμμα» και η λέξη «διαύγεια» χάνουν εντελώς το νόημά τους.

Η δεύτερη παρατήρηση αφορά στον επιδιωκόμενο στόχο του νομοσχεδίου, που είναι βεβαίως, η ενίσχυση της διαφάνειας. Πότε όμως, κύριοι συνάδελφοι; Πότε; Αφού έχει γίνει η παραγωγή της δημόσιας υπηρεσίας. Δηλαδή κατόπιν εορτής. Και βέβαια για την ποιότητα δεν συζητάμε.

Κατά τη γνώμη μου, η δημοσιοποίηση, όπως παρουσιάζεται στο νομοσχέδιο των πράξεων της διοικήσεως, είναι μία απλουστευτική κατάληξη του άγχους που υπάρχει στην Κυβέρνηση να αποδείξει ότι έχει διαγνώσει σωστά τις ανάγκες της κοινωνίας.

Σε καμία όμως περίπτωση δεν εξουδετερώνει –ίσως και να μην αγγίζει- τη γενεσιουργό αιτία της αδιαφάνειας. Σε κάθε πάντως περίπτωση πρόκειται για μία καλή πρόθεση, την οποία επικροτώ. Η συγκέντρωση όλων αυτών των νομοθετικών κειμένων, ρυθμιστικών, διοικητικών κ.ο.κ. σε ένα διαδικτυακό τόπο σίγουρα είναι ένα θετικό βήμα που θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών στην πληροφορία, εφόσον βεβαίως υπάρχει ενιαία, ομοιόμορφη αντιμετώπιση της πληροφορίας αυτής και βέβαια, εφόσον εφαρμοστεί σωστά. Τί θέλω να πω μ' αυτό; Δεν φθάνει, κύριε Υπουργέ, να υπάρχουν καλές προθέσεις. Την καλή σας πρόθεση την αναγνώρισα. Πρέπει όμως να μπορείτε να περιγράψετε σε αυτούς που θα κληθούν να υλοποιήσουν το έργο, πως θα πετύχουν τον επιδιωκόμενο στόχο.

Το Εθνικό Τυπογραφείο είναι πράγματι ένας εύκολα προσβάσιμος διαδικτυακός τόπος. Πρέπει όμως, να οργανωθεί τεχνικά και λειτουργικά. Ξέρει; Αντέχει; Μπορείτε εσείς να οργανώσετε αυτό το σύστημα; Θυμάμαι οδυνηρές εμπειρίες σε σχέση με τις αμοιβές των υπαλλήλων και την άρνησή τους να αναρτήσουν πράξεις της διοικήσεως κ.ο.κ. σε μία απόπειρα που είχαμε κάνει τότε να βελτιώσουμε τις διαδικασίες και την ταχύτητα ίδρυσης επιχειρήσεων.

Μία άλλη παρατήρηση αφορά πρόβλεψη του νομοσχεδίου για την ανάρτηση των κειμένων με μέριμνα του αρμόδιου ή του συναρμόδιου οργάνου που τα εξέδωσε. Μια εικονική βόλτα στις ιστοσελίδες των φορέων του δημοσίου, θα σας πείσει ότι αυτό ήδη γίνεται. Το δύσκολο είναι τα κείμενα αυτά να αναρτώνται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι δυνατή να αναζήτηση των πληροφοριών. Αυτό είναι ένα ζήτημα που λίγοι ιστοχώροι το πετυχαίνουν και αμφιβάλω αν θα καταφέρει να το πετύχει και το Εθνικό Τυπογραφείο.

Έρχομαι στις ειδικές παρατηρήσεις.

Η πρώτη παρατήρηση αφορά στο Άρθρο 6. Κύριε Υπουργέ, δημιουργείται μια ομάδα διοίκησης έργου σε κάθε Υπουργείο, με στόχο την τεχνική, διαδικαστική και οργανωτική υποστήριξη της ανάρτησης. Ρωτώ -και θα ήθελα μια απάντηση- αυτές τις ομάδες διοίκησης έργου ποιος θα τις καθοδηγεί, ποιος θα τις υποστηρίζει τεχνικά με ερωτηματολόγια, με εγκυκλίους, με οδηγίες; Ποιος θα είναι ο κόμβος που θα έχει την ελάχιστη τεχνογνωσία από πλευράς πληροφορικής και οργάνωσης ώστε να μπορεί να υποστηρίζει αυτές τις Ομάδες Διοίκησης Έργου;. Και θα σας αναφέρω μια αποτυχημένη προσπάθεια που κάναμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ορίσαμε πριν από δύο χρόνια ενεργειακούς υπεύθυνους σε κάθε κτίριο του δημόσιου τομέα. Το μέτρο δεν «περπάτησε» , γιατί το Υπουργείο δεν είχε τη δυνατότητα καθοδήγησης και στήριξης . Αυτή είναι μια σημαντική έλλειψη του Υπουργείου σας. Φαίνεται τεχνοκρατικός ο όρος Ομάδα Διοίκησης Έργου, μου αρέσει πολύ να τον ακούω, αλλά βλέπω ότι στο νομοσχέδιο είναι κενός περιεχομένου.

Η δεύτερη παρατήρηση αφορά στο άρθρο 8, σχετικά με την ανάρτηση οργανογραμμάτων. Είναι καλό. Χρειάζεται, βέβαια και περιγραφή καθηκόντων. Βλέπω ένα οργανόγραμμα, βλέπω ένα πρόσωπο που έχει οριστεί σε μια διοικητική θέση, αλλά για να καταλάβω ποια είναι η περιγραφή των καθηκόντων του -αν καταλάβω και αν την έχει αναρτήσει, θα πρέπει να ανατρέξω στην ιστοσελίδα του φορέα.

Θέλω να πω επίσης, ότι στο νομοσχέδιο εξαιρείται της υποχρεωτικής ανάρτησης το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, οι ένοπλες δυνάμεις. Σωστά. Πείτε μου, εάν έχετε ζητήσει από άλλους φορείς να σας τεκμηριώσουν, αν χρειάζεται και για αυτούς μια αντίστοιχη εξαίρεση. Να δώσω παράδειγμα; Ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας. Τα Ερευνητικά ινστιτούτα. Ο Δημόκριτος. Ίσως και να είναι άστοχα τα παραδείγματα αυτά. Εσείς όμως πρέπει να δώσετε σε κάποιους την ευκαιρία να σας πουν αν και γιατί δεν πρέπει μια απόφασή τους να αναρτάται στο διαδίκτυο.

Επόμενη παρατήρηση. Είπε η κυρία Τζάκρη ότι προκηρύξεις έργων και αποφάσεις ανάθεσης έχουν ληφθεί υπό καθεστώς αδιαφάνειας. Θα σας παρακαλούσα, κυρία Υπουργέ, να συγκεντρώσετε τα στοιχεία και να μας τα καταθέσετε. Απευθείας αναθέσεις με το Προεδρικό Διάταγμα 4 του 2001 που το είχατε θεσπίσει εσείς, ως Κυβέρνηση, γίνονταν επί των ημερών σας στο πλαίσιο του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Μπορώ να σας φέρω όλα τα στοιχεία της περιόδου 2000-2004. Εμείς ήμασταν που υποχρεώσαμε με εγκύκλιο της Αρχής Πληρωμής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών να δημοσιοποιούνται όλες οι προκηρύξεις, ακόμη και αν είναι κάτω από τα όρια της Οδηγίας. Μπορώ να φέρω και να καταθέσω την εγκύκλιο αυτή. Αλλά θέλω να μου δώσετε παραδείγματα για αυτά που είπατε. Έτσι με λόγια του αέρα δεν είναι σωστό να συζητάμε.

Θέλω να κάνω και ένα ερώτημα σχετικά με τις γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Τι ακριβώς αφορά; Γνωμοδοτήσεις του Τμήματος, της Ολομέλειας, που θα τις έχει υιοθετήσει ο Υπουργός; Θα είναι ανά Υπουργείο, ανά θέμα; Απαντήστε, γιατί διαφορετικά δημιουργείται η εντύπωση ότι φτιάχνουμε μια αποθήκη πληροφοριών.

Σχετικά με τις πράξεις ορισμού των διοικήσεων. Όλες αυτές οι πράξεις προβλέπεται ήδη να δημοσιοποιούνται. Εγώ θα ρωτήσω κάτι άλλο. Θα αναρτώνται και οι τοποθετήσεις υπαλλήλων; Οι μη τοποθετήσεις υπαλλήλων για πολιτικούς λόγους, θα αναρτώνται; Και έχω συγκεκριμένο παράδειγμα πρώην συνεργάτη μου πολιτικού μηχανικού με μεταπτυχιακά και με εμπειρία δέκα ετών σε τεχνικά έργα στο εξωτερικό, ο οποίος, μετά τις εκλογές, δεν τοποθετήθηκε στη θέση από την οποία τον είχα αποσπάσει μόνο και μόνο επειδή υπήρξε συνεργάτης μου ως Γενικού Γραμματέα. Έχω γράψει γράμμα στον Πρωθυπουργό, έχω στείλει στον αρμόδιο Υπουργό κ. Ρέππα όλη την τεκμηρίωση της δίωξης αυτής και απάντηση δεν έχω πάρει.

Θα σας αναφέρω επίσης ορισμένες ελλείψεις που έχω εντοπίσει

Πρώτον, δεν υπάρχουν ποινές αν κάποιος αμελήσει να κάνει την ανάρτηση. Επίσης, δεν προβλέπεται υποστήριξη αν κάποιος αδυνατεί να κάνει την ανάρτηση. Ένας πολύ μικρός δήμος –να πω ένα τυχαίο παράδειγμα, ο Δήμος Ψαρών- εκδίδει διοικητικές πράξεις διοικητικές, αλλά μπορεί να αντιμετωπίζει τεχνικές δυσκολίες. Δεν θέλει υποστήριξη; Προσοχή : Δε λέω εξαίρεση, αλλά υποστήριξη.

Δεύτερον, δεν υπάρχουν χρονικά όρια εντός των οποίων οι υπόχρεοι οφείλουν να προχωρήσουν σε ανάρτηση.

Τρίτον, δεν υπάρχει χρονικό όριο για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης του άρθρου 6, παράγραφος 7. Καλό θα ήταν να μας δίνατε και ένα σχέδιο αυτής της απόφασης.

Και ολοκληρώνω την ομιλία μου με κάποιες προτάσεις.

Πρώτον, το θέμα της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία το έθιξε και ο κ. Ζώης. Θέλω να σας πω να ακολουθήσετε το παράδειγμα που είχαμε δώσει εμείς το 2004 όταν κάναμε προσβάσιμο στα άτομα αυτά, τον διαδικτυακό τόπο της Μονάδας Οργάνωσης Διαχείρισης -ήταν η πρώτη μας απόφαση. Υπάρχει και το κριτήριο της προσβασιμότητας, το οποίο συνιστά και υποχρέωση.

Δεύτερον, να προβλεφθούν κυρώσεις σε όσους δεν εφαρμόζουν το νόμο.

Τρίτον, να εκδοθούν τεχνικές και διαδικαστικές οδηγίες ώστε να ξέρει ο κόσμος πώς θα λειτουργήσει το εργαλείο που δημιουργείται.

Και καταλήγω με μια πρόταση. Να μην ασχοληθούμε μόνο με την ανάρτηση, να ασχοληθούμε και με τη ταχύτητα παραγωγής των διοικητικών πράξεων. Σας προτείνω, λοιπόν, να δημιουργήσετε –αν θέλετε μπορώ να σας ενημερώσω για τον τρόπο που εμείς το χειριστήκαμε αλλά για διάφορους λόγους δεν έγινε- ένα ΙΝΤΡΑΝΕΤ, ένα εσωτερικό δίκτυο της Κυβέρνησης προκειμένου, όταν εισάγεται στο σύστημα μια κοινή υπουργική απόφαση, να μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τη συγκέντρωση των υπογραφών. Σήμερα φεύγει μια κοινή υπουργική απόφαση από τον επισπεύδοντα Υπουργό και δεν ξέρεις που βρίσκεται και πότε θα επιστρέψει στο Υπουργείο που την εξέδωσε σε σχέδιο. Ο έλεγχος της ταχύτητας –για την ποιότητα είναι μια άλλη συζήτηση- θα μπορούσε να ήταν επίσης ένα ζητούμενο αυτού του νομοσχεδίου.

Ευχαριστώ πολύ.