Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΨΑΧΝΟΥΜΕ 225 ΔΙΣ. ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Πέρα από κάθε πρόβλεψη θα διαμορφωθεί εφέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια το δημόσιο χρέος προκαλώντας ερωτήματα για τις δυνατότητες αποπληρωμής του. Τη στιγμή που η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα για τη μείωση του ελλείμματος, η εξέλιξη του χρέους εξακολουθεί να προβληματίζει σοβαρά.

Και τούτο διότι το χρέος το 2011 θα ξεπεράσει το 150% του ΑΕΠ, που σημαίνει ότι μόνο για την εξυπηρέτησή του, δηλαδή μόνο για πληρωμές τόκων, θα πρέπει να καταβάλλουμε περίπου το 7% του ΑΕΠ κάθε χρόνο. Επιπλέον, τα επόμενα πέντε χρόνια θα κληθούμε να καταβάλουμε για τόκους και λήξεις ομολόγων συνολικά 225 δισ. ευρώ, δηλαδή όσα παράγει η χώρα σε ένα έτος.

Και αυτά χωρίς να υπολογίζεται η αποπληρωμή της βοήθειας που χορήγησε και θα μας χορηγήσει η τρόικα. Ειδικότερα την τριετία 2013-2015 η Ελλάδα θα πρέπει να αποπληρώσει τα τριετή δάνεια που πήρε και θα πάρει από το ΔΝΤ και την ΕΕ συνολικού ύψους 110 δισ. ευρώ τα έτη 2010, 2011 και 2012 αντιστοίχως.

Αυτό σημαίνει ότι για την αναχρηματοδότηση των δανείων που λήγουν και των τόκων που πρέπει να καταβληθούν θα πρέπει να δανειζόμαστε 75-90 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Το ποσό θεωρείται υπέρογκο. «Είναι σχεδόν αδύνατον για την Ελλάδα,που σήμερα βρίσκεται εκτός αγορών, να μπορέσει σε δύο χρόνια να σηκώνει από τις αγορές ποσά της τάξεως των 80 δισ. ευρώ τον χρόνο ή το ένα τρίτο του ΑΕΠ της χώρας» αναφέρει ανώτατο τραπεζικό στέλεχος.

Οπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές, «η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων της τρόικας είναι αναπόφευκτη». Και τούτο διότι τα δάνεια είναι τριετή, που σημαίνει ότι το 2013 θα πρέπει να επιστρέψουμε 38 δισ. ευρώ που υπολογίζεται να δανειστούμε εφέτος, το 2014 θα πρέπει να αποπληρώσουμε 40 δισ. ευρώ που θα δανειστούμε του χρόνου και το 2015 τα υπόλοιπα 32 δισ. που θα δανειστούμε το 2012.

Για την κυβέρνηση πάντως προτεραιότητα αποτελεί η επιστροφή στις αγορές, πράγμα που προϋποθέτει τη μείωση του ελλείμματος και την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών. «Δεν είναι της παρούσης η όποια συζήτηση για επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων της τρόικας διότι τώρα βρισκόμαστε εκτός αγοράς» είναι η απάντηση στελεχών του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) σε σχετική ερώτηση. Είναι προφανές ότι η όποια κουβέντα επαναδιαπραγμάτευσης με τους πιστωτές της χώρας για την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του χρέους μπορεί να γίνει μόνο αν η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να δανειστεί από τις αγορές.

Βεβαίως, και κοινοτικοί παράγοντες έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο μεταφοράς στο απώτερο μέλλον του χρόνου αποπληρωμής των 110 δισ. ευρώ κάνοντας λόγο περί «μονιμότερου χαρακτήρα του μηχανισμού στήριξης» .

Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού, το χρέος στο τέλος του 2010 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 340,4 δισ. ευρώ ή 144,3% του ΑΕΠ έναντι 298,5 δισ. ευρώ ή 125,7% του ΑΕΠ το 2009. Το 2011 το ύψος του χρέους προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 360,1 δισ. ευρώ ή 155,1% του ΑΕΠ. Αυτό σημαίνει ότι ο υπουργός Οικονομικών έχει δεσμεύσει στον προϋπολογισμό το 6,8% του ΑΕΠ για την πληρωμή τόκων.

Πρόκειται για ένα τεράστιο κονδύλι που αντιστοιχεί σε 15,8 δισ. ευρώ και το οποίο θα είναι αυξημένο κατά 1% του ΑΕΠ ή 2,6 δισ. ευρώ σε σχέση με εφέτος. Και το κονδύλι αυτό θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια που οι υποχρεώσεις θα είναι αυξημένες. «Είναι πολύ δύσκολο να βγει ένας προϋπολογισμός με ετήσιες δαπάνες για τόκους της τάξεως του 7%8% του ΑΕΠ» αναφέρει τραπεζίτης, ο οποίος επισημαίνει ότι «θα χρειαστεί περαιτέρω μείωση των δημοσίων δαπανών για την πληρωμή των τόκων». Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από μερικά χρόνια, το 2006, οι δαπάνες για τόκους ήταν ύψους 9,5 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 4,5% του ΑΕΠ.

Η διόγκωση του χρέους το 2010 οφείλεται στην έκδοση ομολόγων για την εξόφληση υποχρεώσεων προς τα νοσοκομεία για την περίοδο 2007-2009 ύψους 5,3 δισ. ευρώ, στην κατάπτωση εγγυήσεων ύψους 5 δισ. ευρώ και στη μερική χρηματοδότηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για τη στήριξη των τραπεζών και των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Αναμένεται μάλιστα να επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο από τις συσσωρευμένες ζημιές του ΟΣΕ, την περαιτέρω κατάπτωση εγγυήσεων του Δημοσίου για δάνεια σε ΔΕΚΟ και τον υπολογισμό των swaps της Goldman Sachs.

Σε κάθε περίπτωση το κλειδί για τη διαχείριση του δημοσίου χρέους θα είναι ο ρυθμός ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Σε πρόσφατη έκθεση του ΔΝΤ επισημαίνεται ότι μείωση της τάξεως του 1% στον ρυθμό ανάπτυξης της χώρας μπορεί να ανεβάσει το χρέος ως και το 166% του ΑΕΠ ως το 2020, ενώ είναι πιθανόν το χρέος να διαμορφωθεί στο 149% του ΑΕΠ το 2013 και να υποχωρήσει σταδιακά στο 120% το 2020.

Πήγε για ψώνια με πλαστά ΕΥΡΩ

Έναν 26χρονο Χιώτη, συνέλαβε η Διεύθυνση Ασφάλειας, το μεσημέρι της Τετάρτης , για κλοπή, κυκλοφορία πλαστού χαρτονομίσματος και κατοχή ναρκωτικών.

Προηγήθηκε μήνυση από ιδιοκτήτη μίνι-μάρκετ ότι το βράδυ της Τρίτης νεαρός τον πλήρωσε για τις αγορές του με πλαστό χαρτονόμισμα, ενώ του είχε κλέψει τηλεκάρτες και τσιγάρα.
Σύμφωνα με το διοικητή της Ασφάλειας Αντρέα Δαμίρη, από τα στοιχεία που δόθηκαν εντόπισαν το δράστη και προχώρησαν στη σύλληψή του για να οδηγηθεί στο αυτόφωρο, όπου και ορίστηκε τακτική δικάσιμος.

Πώς κατερρίφθη ο ηρωικός πιλότος Κ. Ηλιάκης ;

Η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να συγκαλύψει τα πραγματικά γεγονότα της αερομαχίας νοτίως της Καρπάθου.

Είναι απορίας άξιο γιατί όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις αιφνιδιάζονται πάντα από την τουρκική προκλητικότητα όταν συμβαίνει ένα θερμό επεισόδιο, καθώς και η ελληνική υποχωρητικότητα στις τουρκικές απαιτήσεις όταν κλιμακώνεται η ένταση. Προκαλεί επίσης το θράσος τους να προσπαθούν κάθε φορά να μας πείσουν ότι η διαχείριση της κρίσεως εκ μέρους τους ήταν αυτή που απέτρεψε τα χειρότερα χωρίς η πατρίδα μας να έχει απολέσει το ελάχιστο των κυριαρχικών της δικαιωμάτων (Βλ.Ίμια).
Ας έλθουμε όμως στα πραγματικά δραματικά γεγονότα που συνέβησαν νοτίως της Καρπάθου και όχι στα διαστρεβλωμένα που παρουσιάζουν όλα τα ΜΜΕ κατόπιν εντολών.

Την Τρίτη 23 Μαΐου 2006 το μεσημέρι απογειώνονται από τουρκικό αεροδρόμιο απέναντι από την Ρόδο δύο F-16 και ένα RF-4, παράλληλα μία τουρκική φρεγάτα πλέει στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Κρήτης. Τα ραντάρ της Κρήτης από την προηγούμενη μέρα έχουν εντοπίσει την μεταστάθμευση των τουρκικών πολεμικών στην βάση απέναντι από την Ρόδο, άρα γνώριζαν ότι οι Τούρκοι θα επιχειρούσαν έξοδο για την συνηθισμένη κατασκοπευτική τους δράση.
Τα τουρκικά μαχητικά κινούνται προς την Κρήτη και δύο ελληνικά F-16 απογειώνονται από τη βάση των Χανίων. Όταν αποκτούν οπτική επαφή διαπιστώνουν ότι το ένα τουρκικό αεροσκάφος είναι αεροφωτογραφικό. Τα τρία τουρκικά πετούν σχεδόν παράλληλα και τα δύο ελληνικά έρχονται από πίσω. Ο σμηναγός Κ. Ηλιάκης μπαίνει ανάμεσα στο ένα τουρκικό F-16 και το RF-4 για να πάρει τα νούμερά του και να διαπιστώσει τα φωτογραφικά μηχανήματα και τα όπλα που φέρει. Το άλλο τουρκικό F-16 (σμηναγός Xαλί Iμπραήμ) αφήνει τον σχηματισμό και έρχεται πίσω από τον Έλληνα πιλότο Κ. Ηλιάκη, ενώ ο άλλος Έλληνας πιλότος έχοντας μείνει πιο πίσω, έρχεται πίσω από τον Τούρκο και τον εγκλωβίζει.
Ο Τούρκος σμηναγός λέει στον Κ. Ηλιάκη να φύγει δίπλα από το RF-4 ενώ παράλληλα τον εγκλωβίζει. Ο Έλληνας πιλότος δεν φεύγει, ο Τούρκος μιλά συνθηματικά στους άλλους δύο Τούρκους πιλότους και εξαπολύει ένα πύραυλο, ενώ ταυτόχρονα τα τρία τουρκικά αεροσκάφη στρίβουν προς διάφορες κατευθύνσεις. Ο πύραυλος πλήττει το αεροσκάφος του Κ. Ηλιάκη το οποίο εκρήγνυται. Ο άλλος Έλληνας πιλότος εξαπολύει και αυτός ένα πύραυλο, αλλά λόγω του απότομου ελιγμού του Τούρκου τον βρίσκει στο φτερό και τον καταρρίπτει. Συνέβη λοιπόν αερομαχία
και όχι «σύγκρουση ή ατύχημα» όπως προσπαθούν να μας πείσουν.
Ας δούμε τώρα και μερικά στοιχεία καθώς και πληροφορίες που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, τα οποία σημειώνω δεν αποτελούν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Κατ' αρχάς ο Αιγύπτιος πιλότος ενός παριπτάμενου πολιτικού αεροσκάφους δήλωσε ότι είδε δύο εκρήξεις (στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων την πρώτη μέρα,- οι εφημερίδες την επομένη - έγραψαν για μία έκρηξη). Αν όντως είχε γίνει σύγκρουση των δύο μαχητικών με ταχύτητες άνω των 500 μιλίων που πετούσαν θα έβλεπε μόνο μία έκρηξη και δεν θα είχε σωθεί κανείς.
Έπειτα, άλλος αυτόπτης μάρτυς παραπλέοντος σκάφους, ένας Φιλιππινέζος καπετάνιος, δήλωσε και αυτός ότι άκουσε και είδε πρώτα μία μεγάλη έκρηξη και μετά είδε και μία δεύτερη μικρότερη με λιγότερο καπνό (τηλεοπτικός σταθμός Αlpha). Τούτο, διότι ο άλλος Έλληνας πιλότος βρήκε το τουρκικό αεροσκάφος στο φτερό και γι’ αυτό ο μάρτυς είδε λιγότερο καπνό. Επίσης αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Τούρκος πιλότος πρόλαβε να ενεργοποιήσει το αυτόματο σύστημα εκτίναξης του καθίσματος και να διασωθεί τελείως ανέπαφος. Να σημειωθεί ότι ο Φιλιππινέζος καπετάνιος, ενώ είχε προορισμό τον Πειραιά, τελικά πήγε στη Μάλτα, γιατί;
Πως δικαιολογείται ο πανικός και το σοκ της ελληνικής κυβέρνησης αν όντως ήταν «σύγκρουση-ατύχημα»; Στη δεκαετία του 1990 είχαν πέσει δύο τουρκικά και ένα ελληνικό μαχητικό με νεκρούς πιλότους και από τις δύο πλευρές κατά την διάρκεια αναχαιτίσεων και εμπλοκών, όμως δεν ακολούθησε ούτε κλιμάκωση της κρίσης, ούτε θερμό επεισόδιο όπως στην τελευταία περίπτωση, ενώ οι ελληνοτουρκικές σχέσεις τότε δεν ήταν καθόλου «ειδυλλιακές», σε αντίθεση με τη σημερινή συνεχώς προβαλλόμενη «ελληνοτουρκική φιλία».
Γιατί βρέθηκαν, αμέσως μετά, στον αέρα περί τα 120 μαχητικά και από τις δύο πλευρές, πράγμα που δεν συνέβη στις προηγούμενες περιπτώσεις; Στην Κρήτη ενεργοποιήθηκαν οι S-300, κάτι που δεν μεταδόθηκε από πουθενά. Οι Τούρκοι έδειξαν διάθεση να τελειώσει γρήγορα αυτή η ένταση που δημιουργήθηκε, ακριβώς επειδή γνώριζαν ότι από υπαιτιότητα του πιλότου τους ξεκίνησε, γι’ αυτό και τα τουρκικά μέσα κράτησαν χαμηλούς τόνους μετά από υποδείξεις της πολιτικο-στρατιωτικής ηγεσίας της Άγκυρας. Οι Τούρκοι από τις τρεις η ώρα το μεσημέρι της Τρίτης ανακοίνωσαν ότι ο Έλληνας πιλότος είναι νεκρός. Είναι επόμενο, αφού ο πιλότος τους, τους είχε αναφέρει τα πάντα, δεδομένου ότι αυτός είχε «εκτελέσει» τον Έλληνα πιλότο από πολύ κοντά.
Γιατί το ΥΠΕΘΑ δεν δίνει στη δημοσιότητα την αναφορά του άλλου Έλληνα πιλότου, καθώς και το video από το δεύτερο F-16 αφού ήταν «ατύχημα»; Είναι φανερό ότι επιχειρείται συγκάλυψη των αληθινών γεγονότων όπως και στην περίπτωση των Ιμίων.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις και τα ερωτήματα επιβεβαιώνουν κατηγορηματικά την περιγραφή της αερομαχίας και της κατάρριψης του ηρωικού σμηναγού Κ. Ηλιάκη. Γι’ αυτούς τους λόγους οι Έλληνες πιλότοι μας είναι τόσο εξαγριωμένοι και τρέχουν οι πολιτικοί να κατευνάσουν τα πνεύματα. την (24-9-10) ανακοινώθηκε η υιοθεσία από τη Βουλή των παιδιών όλων των μέχρι τώρα φονευθέντων στην εκτέλεση του καθήκοντος πιλότων) Δεν είναι δε καθόλου απίθανο, να επισκεφθούν οι πολιτικοί μας τον Τούρκο πιλότο για να δουν «πως είναι η υγεία του και να του ζητήσουν συγνώμη επειδή τον καταρρίψαμε».
Είναι φανερό ότι οι πολιτικοί «μας» δυστυχώς συνεχίζουν να εμπαίζουν τον ελληνικό λαό και να συνεργούν στη συρρίκνωση των κυριαρχικών του δικαιωμάτων, για τα οποία έχει καταβάλει βαρύ φόρο αίματος προκειμένου να τα ελευθερώσει, αλλά και για να τα κρατά ελεύθερα. Η υποχωρητικότητά τους έναντι των παραλόγων και ανιστόρητων διεκδικήσεων των γειτόνων μας, και όχι μόνο, δεν έχει όρια. Έχει όμως όρια η
ανοχή και η υπομονή των Ελλήνων.

Μάθημα από το σπίτι, φροντιστήριο οnline

Τα Αρχαία Ελληνικά, η Βιολογία και η Φυσική είναι τα πρώτα μαθήματα στα οποία οι μαθητές της Γ΄ τάξης λυκείου θα έχουν τη δυνατότητα εφέτος να παρακολουθούν online φροντιστήρια. Αυτό έγινε γνωστό κατά τη χθεσινή επίσημη παρουσίαση του νέου προγράμματος του ψηφιακού σχολείου από τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου από το 1ο Επαγγελματικό- Γενικό Λύκειο Μούδρου στη Λήμνο. Το ψηφιακό σχολείο προβλέπει βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες μαθημάτων, διαδραστικούς πίνακες και πρόσβαση σε όλα τα βιβλία που διδάσκονται σήμερα μέσω Διαδικτύου (e-books).

Τοποθετήθηκαν διαδραστικοί πίνακες σε 1.250 σχολεία για τη Β΄ γυμνασίου. Αναμένεται να τοποθετηθούν επίσης σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου, στη Στ΄ δημοτικού, σε 1.190

γυμνάσια (60% του συνόλου) και σε 5.200 δημοτικά σχολεία (85% του συνόλου). Φορητοί υπολογιστές θα βρουν εφέτος στις τάξεις τους οι μαθητές των 800 πιλοτικών ολοήμερων δημοτικών και όλων των γυμνασίων. Σε 400 σχολεία απομακρυσμένων περιοχών τοποθετήθηκε ένας υπολογιστής. Παράλληλα, 1.300 σχολεία σε 57 δήμους αποκτούν ευρυζωνική σύνδεση μέσω μητροπολιτικών αστικών δικτύων οπτικών ινών. Ετσι με την ψηφιοποίηση των σχολικών βιβλίων κάθε μαθητής θα έχει τη δυνατότητα από το σπίτι του να εξασκείται στα μαθήματά του με διαδραστικό και ευχάριστο τρόπο.

Σε εξέλιξη είναι επίσης η διαδικασία επιμόρφωσης 103.000 εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες, ενώ δημιουργείται ειδική e-πλατφόρμα για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση δασκάλων και καθηγητών. Με το ίδιο πρόγραμμα αναπτύσσεται ιστοσελίδα σε κάθε σχολείο.

Προσομοίωση πανελλαδικών για να φεύγει το άγχος
Ο κ. Γ. Παπανδρέου μίλησε στα παιδιά του Λυκείου Μούδρου για το επόμενο βήμα και στις εξετάσεις

Η προσομοίωση των πανελλαδικών εξετάσεων μέσω υπολογιστή θα είναι το επόμενο βήμα στη νέα εποχή του ψηφιακού σχολείου. Αυτό είπε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου της περιοχής Μούδρου κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ψηφιακού σχολείου (φωτογραφικό στιγμιότυπο). Οπως είπε ο Πρωθυπουργός, οι μαθητές θα μπορούν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς να «δίνουν πανελλαδικές» μέσω του υπολογιστή τους, ώστε να εξοικειώνονται με τη διαδικασία και να αντιμετωπίζουν τις εξετάσεις χωρίς άγχος. Ο κ. Παπανδρέου συνομίλησε χθες για μεγάλο χρονι κό διάστημα με τους μαθητές, απάντησε στις ερωτήσεις τους και διατύπωσε και ο ίδιος ερωτήματα. Ιδιαίτερα μάλιστα ενδιέφερε τον Πρωθυπουργό εάν οι μαθητές ξέρουν να χρησιμοποιούν τους υπολογιστές τους, αν περιηγούνται στο Διαδίκτυο και αν γνωρίζουν τις δυνατότητες αλλά και τους κινδύνους που κρύβει.

Ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε και στο ηλεκτρονικό βιβλίο. Οπως είπε, για να διορθωθούν τα λάθη στα βιβλία χρειάζεται να ξανατυπωθούν εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ στα ηλεκτρονικά βιβλία οι διορθώσεις και οι αλλαγές γίνονται χωρίς να κοστίζουν χρόνο και χρήμα.

Έρχεται νέος κύκλος αντιδράσεων και αναταραχών στα Πανεπιστήμια

Για «έκρηξη» στα πανεπιστήμια ανησυχεί η κυβέρνηση. Φοβάται ότι αν οι φοιτητές μπουν στον χορό των κινητοποιήσεων μπορεί να γίνει «πυρκαγιά» η σπίθα των καταλήψεων που άρχισαν ήδη στα σχολεία (100 συγκροτήματα βρίσκονται κλειστά σε ολόκληρη τη χώρα), με αιτήματα κατά του μνημονίου και όχι του τύπου «κενά στα σχολεία» ή «έλλειψη υποδομών». Το κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση δίνεται στη δημοσιότητα στις αρχές της εβδομάδας και αν σε αυτό το υπουργείο Παιδείας επιμείνει στις προτάσεις περί διορισμένων διοικήσεων στα πανεπιστήμια, διεθνών αξιολογητών και σύνδεσης της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση και κατάταξή τους, τότε, όπως λένε φοιτητές και πανεπιστημιακοί, θα υπάρξει αντίδραση.

Πανεπιστημιακοί ανεβάζουν τόνους
Σε κλειστή συνάντηση που έγινε την περασμένη εβδομάδα με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντ. Σαμαρά οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων της χώρας εξέφρασαν σε όλους τους τόνους, όπως οι πληροφορίες επιμένουν, την ανησυχία και τον προβληματισμό που επικρατεί στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης. Οι πρυτάνεις που προέρχονται από τον χώρο του ΠαΣοΚ (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου κ.ά.) παρουσιάστηκαν έτοιμοι να ψηφίσουν «όχι» σε κάθε προσπάθεια θέσπισης «εξω-διοικήσεων» στα πανεπιστήμια, όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν.

Ο πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και προερχόμενος από τη Νομική Σχολή κ. Κ. Ρέμελης δήλωσε ότι είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματική κάθε διάταξη που θα θεσπίζει διοικήσεις μη εκλεγμένες από την πανεπιστημιακή κοινότητα. Πρύτανης νεοσύστατου πανεπιστημίου κατηγόρησε ανοικτά τον υφυπουργό Παιδείας κ. Ι. Πανάρετο ότι ηγείται προσχηματικού διαλόγου επί ειλημμένων αποφάσεων ενώ άλλοι δήλωσαν ότι το πανεπιστήμιο «δεν μπορεί να λειτουργήσει άλλο με τη μορφή που έχει σήμερα και χρειάζεται να ανοιχτεί στις επιχειρήσεις και την αγορά» . Οι πρυτάνεις τόνισαν ακόμη ότι όσοι νόμοι και αν ψηφιστούν, κανείς από τους εμπνευστές τους δεν θα βρίσκεται μέσα στα πανεπιστήμια για να αντικρίσει τους «χτισμένους τοίχους» καθηγητικών γραφείων από φοιτητές που αντιδρούν στην εφαρμογή τους. Από την πλευρά τους, οι καθηγητές των ΑΕΙ και η Ομοσπονδία τους (ΠΟΣΔΕΠ) ανέβασαν αναπάντεχα τους τόνους τις προηγούμενες ημέρες. Η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, που έχει μπροστά της συνέδριο για την εκλογή νέας διοίκησης και ήδη δέχεται επιθέσεις για ηττοπαθή στάση, κατηγόρησε τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου για απαξιωτική συμπεριφορά απέναντι στους καθηγητές ΑΕΙ. Η Αριστερή Μεταρρύθμιση (ΑΡ.ΜΕ.), που αποτελεί βασική συνιστώσα στην ηγεσία της Ομοσπονδίας, εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι «η νέα μεταρρύθμιση ξεκινάει, όπως η «μεταρρύθμιση Γιαννάκου», με την απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου και τη συκοφάντηση του συνόλου των πανεπιστημιακών, λες και ήταν οι πανεπιστημιακοί και όχι οι υπουργοί που έκαναν τόσα χρόνια πελατειακή και “κοινωνική” πολιτική εις βάρος των πανεπιστημίων».

Απειλητικό το νέο σχέδιο
« Μπαίνεις σήμερα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, που είναι το σημαντικότερο πανεπιστήμιο της χώρας στον τομέα του, και τι κερδίζεις; Δεν μπορείς να κατοχυρώσεις τα στοιχειώδη. Τι σου εξασφαλίζει το πτυχίο σου εκτός από μερικά χρόνια ανεργίας και έναν μισθό 520 ευρώ;». Ο Γιάννης Σκιάνης , φοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ανήκει στη «σκληροπυρηνική» οργάνωση των Ενιαίων Ανεξάρτητων Αριστερών Κινήσεων (ΕΑΑΚ). Θεωρεί δεδομένο ότι οι προτάσεις της κυβέρνησης για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας θα οδηγήσουν σε κύμα αντιδράσεων, παρόμοιο με εκείνο που ξέσπασε το 2006, όταν η τότε υπουργός Παιδείας κυρία Μαριέττα Γιαννάκου περνούσε από τη Βουλή έναν μετριοπαθή νόμο-πλαίσιο. Για τον νόμο εκείνο πολλοί δήλωσαν ότι δεν άξιζε τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε: τα χτισμένα γραφεία, τις κλεμμένες κάλπες, τα επεισόδια και τους πολύωρους αποκλεισμούς των μελών των Συγκλήτων μέσα στις αίθουσες των πανεπιστημίων.

« Το σχέδιο για μεταρρυθμίσεις αυτή τη φορά είναι πολύ πιο απειλητικό » λέει ο Γιάννης μιλώντας στο «Βήμα» και προσδιορίζει τον χρόνο που θα ξεσπάσουν οι αντιδράσεις στα πανεπιστήμια: « Οι φοιτητές κλιμακώνουν πάντα τις κινητοποιήσεις τους κατά την επέτειο του Πολυτεχνείου,στις 17 Νοεμβρίου » δηλώνει. «Τότε αναμένουμε ότι θα ενωθούν όλες οι ομάδες που αντιδρούν στη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Πρέπει να αποκρούσουμε τις προτάσεις για μάνατζερ στα πανεπιστήμια και διαγραφή των αιωνίων φοιτητών » καταλήγει.

«Ανακωχή τέλος» από φοιτητικές παρατάξεις
Η «περίοδος χάριτος» μοιάζει να τελείωσε στα πανεπιστήμια της χώρας ενώ οι φοιτητές των ΑΕΙ ανασυντάσσονται.Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ετοιμάζεται ήδη συντονισμένη κίνηση φοιτητικών συλλόγων με αίτημα καταλήψεις σχολών.Γενικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων ξεκινούν αύριο στα περισσότερα πανεπιστημιακά τμήματα της πρωτεύουσας.Σε αυτές τα μέλη των Ενιαίων Ανεξάρτητων Αριστερών Κινήσεων (ΕΑΑΚ) αναμένεται ότι θα εισηγηθούν καταλήψεις των σχολών τους.Αντίθετη όμως με τους βασικούς άξονες των προτάσεων της κυβέρνησης είναι και η φοιτητική παράταξη της ΠΑΣΠ,που πρόσκειται στο ΠαΣοΚ.Τα μέλη της παράταξης,αν και δεν μιλούν ακόμη για κινητοποιήσεις και καταλήψεις στα πανεπιστήμια, ωστόσο ζητούν να ξεκινήσει κύκλος συναντήσεων για να εκφράσουν οι φοιτητές τις θέσεις τους προς την κυβέρνηση.

«Είναι νωρίς για να πάρουμε αποφάσεις αλλά έχει ήδη διαμορφωθεί ένα κλίμα αντίδρασης στα πανεπιστήμια» λέει ο φοιτητής Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΦώτης Θάνος . Υποστηρίζει ότι οι φοιτητές δεν είναι έτοιμοι να δεχθούν φιλελεύθερου τύπου αλλαγές. Και δηλώνει ότι με χρονικό ορίζοντα ενός μήνα από σήμερα,οι σχολές των πανεπιστημίων θα αρχίσουν να κλείνουν.«Δεν μπορούμε να αφήσουμε την κυβέρνηση να διεξάγει τον διάλογο με τους δικούς της όρους που στην ουσία καταργούν το δημόσιο πανεπιστήμιο» λέει ο ίδιος. Στην φοιτητική παράταξη της ΠΑΣΠ οι ισορροπίες είναι ευαίσθητες.Πρόκειται άλλωστε για την παράταξη που έχει επανειλημμένα διαχωρίσει τη θέση της από την πολιτική του κυβερνώντος κόμματος.Οπως λέει ο γραμματέας της στα πανεπιστήμια κ.Μιχάλης Νικηφόρος «διανύουμε μόλις την πρώτη εβδομάδα μαθημάτων μετά την εξεταστική περίοδο του φθινοπώρου.Στις πρώτες συνελεύσεις φοιτητών που έγιναν ακούστηκαν οργισμένες απόψεις,αλλά δεν μπορώ να πω ότι αυτό μπορεί να εκφραστεί ακόμη ως ένα κύμα μεγάλων καταλήψεων στα πανεπιστήμια» συνεχίζει.«Πάντως η θέληση για να εκφραστεί έμπρακτα η αντίθεση μας προς τις προτάσεις που διατυπώθηκαν για αλλαγές στα πανεπιστήμια υπάρχει.Και υπάρχει και από εμάς.Απλά ξεκινάμε με την πρόταση για να ξεκινήσει διάλογος μέσα στα πανεπιστήμια.Πρέπει να δούμε όμως πρώτα το κείμενο της διαβούλευσης του υπουργείου Παιδείας,για να ξέρουμε για τι συγκεκριμένα μιλάμε».

Στην απέναντι όχθη της ΔΑΠ (πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία) οΣάκης Ιωαννίδηςδηλώνει ότι «δεν μπορεί η κυβέρνηση να αναφέρει ότι θα επικαλεστεί τους “σοφούς” από το εξωτερικό σε κάθε φράση της.Η προτεραιότητά μας με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάςείναι σαφώς οι εξαγγελίες για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας και εκεί πρέπει να επικεντρώσουμε την κριτική μας για να παρουσιάσουμε το πανεπιστήμιο που θέλουμε πραγματικά».