Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΑΠΑΝΤΗΣΗ Κ. ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ ΣΤΟ ΝΟΜΑΡΧΗ ΧΙΟΥ

Σαββατο 23/10/2010 12:00

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

« Ο κος Νομάρχης, με σημερινό Δελτίο Τύπου που δεν υπογράφει ο ίδιος αλλά το Γραφείο Τύπου και Ειδικών Συμβούλων της Ν.Α., απευθύνεται προσωπικά σε εμένα αποδίδοντάς μου, εμμέσως αλλά σαφώς, εμπάθεια και σκοπιμότητα, επειδή αναφέρθηκα στο ατυχές αποτέλεσμα προγενέστερης αίτησης[1] της Ν.Α. προς τον ΕΟΜΜΕΧ, για καταβολή αποζημιώσεων σε επιχειρήσεις που υπέστησαν ζημιές[2] από έντονα καιρικά φαινόμενα. Εντόπισε δε ασυμφωνία μεταξύ της αναφοράς μου αυτής και της υπευθυνότητας του αξιώματος που μου εμπιστεύτηκε ο λαός της Χίου.

Το ότι θίγομαι προσωπικά από μια τέτοια δημόσια δήλωση είναι προφανές. Όπως προφανές είναι ότι μπορώ να απαντήσω ανάλογα. Επειδή όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς να τραυματίσω την ευπρέπεια, περιορίζομαι στα ακόλουθα:

1. Ο κος Νομάρχης εξακολουθεί να κάνει λάθος. Η ενεργοποίηση των διαδικασιών αποζημίωσης μέσω ΕΟΜΜΕΧ ΑΕ, σύμφωνα με το άρθρο 36 του Ν.2459/97, γίνεται με την έκδοση των σχετικών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων και την οριοθέτηση μιας περιοχής ως πληγείσας, μαζί με την ορθή διαδικασία καταγραφής των ζημιών, ενώ η κήρυξη του Νομού σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αφορά σε άλλο θεσμικό πλαίσιο. Μόλις λάβω και την απάντηση σε Ερώτηση που κατέθεσα σήμερα, θα του τη γνωστοποιήσω.

2. Με την επιστολή μου προς τον ίδιο αλλά και την αποστολή (από το γραφείο μου) στις υπηρεσίες της Ν.Α. των σχετικών εγκυκλίων που πρέπει να ακολουθήσουν, ήθελα να συμβάλλω στην ανάγκη να ακολουθηθεί η ορθή διαδικασία ώστε οι αποζημιώσεις να καταβληθούν στους πληγέντες έγκαιρα, προσθέτω δε, και με διαφάνεια. Αυτό είναι που προέχει και πρέπει να προέχει για όλους: για τους πληγέντες, για εμένα, για τον ίδιο αλλά και για τους συνεργάτες του, που έχουν την ευθύνη των σχετικών τεχνικών και διοικητικών χειρισμών.

3. Πέραν των διαδικασιών του άρθρου 36 του Ν.2459/97, στην επιστολή μου προς τους αρμόδιους Υπουργούς, παρουσίασα μία ολοκληρωμένη πρόταση αντιμετώπισης των πολλαπλών επιπτώσεων της κακοκαιρίας, αναφέροντας και το αντίστοιχο Υπουργείο που θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί. Η εφαρμογή της πρότασης αυτής δεν εξαρτάται ούτε από εμένα, ούτε από τον ίδιο, αλλά ούτε και από τη νηφαλιότητά μου, που, προς το παρόν, διατηρώ ακεραία.

4. Πατριωτικές ή πολιτικές νουθεσίες όπως και τα περί σκοπιμοτήτων κάθε είδους που έχουν στόχο την εκλογική αναμέτρηση της 7ης Νοεμβρίου δεν δέχομαι. Ας τις απευθύνει ο κος Νομάρχης σε εκείνους που, προδήλως, επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τη συμφορά, είτε καθοδηγώντας, είτε ακολουθώντας τα συνεργεία καταγραφών. Αντιληπτό αγαπητοί κύριοι;

Τέλος, θέλω να ζητήσω την κατανόηση, αν όχι τη συγνώμη των συμπολιτών μας, ειδικά εκείνων που, αυτή την ώρα, προσπαθούν να ορθοποδήσουν. Είναι η πρώτη φορά στον ένα περίπου χρόνο της Βουλευτικής μου θητείας που προβαίνω σε ένα τέτοιο δημόσιο διάλογο.

Ελπίζω να μη χρειαστεί να το επαναλάβω ».

Κωστής Μουσουρούλης